Forfall

Jeg er i forfall.

Mentalt, for eksempel. Kanskje er det bare fordi jeg tenker mer på det, men jeg var da smartere for noen år siden? Mer selvstendig og handlekraftig?

Da den brutalt bra mannen omsider svarte, mente jeg meg ute av stand til å svare på meldinga hans uten å ha konferert med et kobbel venninner. Nå ja, et lite kobbel, i alle fall. Jeg skal ikke engang gå inn på prosessen med å sende den første meldinga. Da snakker vi høringsrunde og avstemming. Snart må jeg vel ha med meg anstand på date og personlig shopper når jeg handler på Kiwi. Det var da ikke slik det skulle være, å bli eldre?

Fysisk? Joda. Jeg har brukt en anseelig mengde kronasje på noen antirynkeprodukter som visstnok skal være proppfulle av syrer og vitaminer. Men jeg synes jo jeg ser helt lik ut. Eller?

Jeg ringte min mor for å høre noen trøstens ord i anledning min nært forestående 31-årsdag. Mamma, sin vane tro, blåste av mine bekymringer.
-31? Det er da ingenting. Du se da TI ÅR eldre ut.
-Ti år ELDRE?
-HAHAHHAAHAHAHA! Jeg mente yngre, selvsagt. Yngre! Du ser ti år yngre ut!
-Det er noen som mener at forsnakkelser ikke egentlig fins.
-Pføy. Hahahahha. Ti år eldre, ja.
-Enogførti, mamma. ENOGFØRTI????

Hun lo fortsatt da vi la på.

,

  1. #1 by Lammelåret on september 6, 2011 - 9:47 am

    Gratulerer med dagen!

    • #2 by slikejenter on september 6, 2011 - 11:01 am

      Takk, dog noe prematurt. Jeg foretrekker å være 30 så lenge jeg faktisk er det🙂

  2. #3 by Litteraturjenta on september 7, 2011 - 7:23 am

    Dette minner om en gang jeg skulle kommentere slankekuren til en venninne. I stedenfor å bemerke at hun hadde gått ned i vekt, sa jeg selvsagt at «det vises at du har lagt på deg, altså». Det var umulig å bortforklare den tabben til lille Trulte..

    • #4 by slikejenter on september 7, 2011 - 8:59 am

      Hahaha! Uff, det er fælt å si det motsatte av det man mener. Men så blir det litt komisk også, avogtil.

  1. Dermatologisk regresjon « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

