Slike dater (18)

-Drikker du bayer?
-Jeg drikker bayer.
-Har du lyst på en bayer? Du kan få en annen øl hvis du vil. Eller noe annet.
-Jeg tar gjerne en bayer. Tusen takk. Jeg smilte til ham, han reiste seg og gikk bort til baren. Jeg hadde en nærmest ukontrollerbar trang til å kaste meg over mobilen, ringe alle venninnene mine på en gang og rope HAN ER SÅ BRA! I stedet smurte jeg på et ekstra lag lipgloss.

Bayer nr. 1:
Musikk/film. Det kommer alltid et punkt der man snakker om musikk/film. Og det er fint av to grunner. For det første er det ufarlig og man har alltid noe å si. For det andre er det litt viktig. Jeg gidder ikke bruke tid på en fyr som insisterer på at trance er bra. Eller en som bare vil se filmer med minimum en biljakt. Men i kveld, i kveld, er vi to på nett. Jeg snakker om favorittartistene mine. Så sier jeg:
-Men jeg hører mye på sånn hipstermusikk også.
-John Olav Nilsen og gjengen?
Også ler vi begge to.
-Jeg synes Jon Olav Nilsen og gjengen er veldig bra.
-Jada, det gjør jeg også.
Vi ler igjen, selv om det egentlig ikke er så morsomt.

Bayer nr. 2:

Om å være fra et lite sted. Også en konversasjonsvinner, for man har alltid noen skolebusshistorier eller anekdoter fra langtbortevekk. Jeg bruker armen min som kart og peker og forklarer. Han ler, og stryker tilfeldig over tommelen min. Hjertet mitt stopper i to sekunder.
-Jeg er utrolig dårlig i geografi, sier han.
-Jævla søring, sier jeg.

Bayer nr. tre:

Om kommunevalget og alt vi ikke vet.
-Jeg har faktisk tenkt å kanskje stemme De Grønne i år, innrømmer jeg, som alltid trofast har stemt samme parti.
-Vet du, utbryter han, det har jeg også tenkt på.
-De Grønne, altså.
-Skål, sier vi i kor og klinker halvlitersglass sammen. -For De Grønne.

Fem timer og tre halvlitere med bayer senere står vi ved sykkelen min. To meter unna sitter to nokså værbitte menn og skuler på oss. De er ikke imponerte. Over noe.
-Eh, sier jeg.
-Vi har publikum, sier han.
-That we do. Sier jeg, lener meg ørlite grann framover og han kysser meg, eller vi kysser hverandre. Og det gjør vi en stund, publikum eller ei.

Jeg promillesykler hjem med et puseflir i ansiktet og tenker at livet, liksom, det er ikke det verste man har.

  1. #1 by Rullerusk on september 1, 2011 - 10:54 am

    awww… Sånne kvelder er så fine! Ah, kjenner at jeg må mimre litt om første daten til meg og typen nå. Krysser fingrene for veien videre!

  2. #2 by Elri on september 1, 2011 - 10:57 am

    Hurra hurra! Fin fortelling – fra Det Virkelige Liv!

  3. #3 by Bergljot on september 1, 2011 - 11:42 am

    Vakker skildring av en fin kveld!

  4. #4 by Frøken Drageånde on september 1, 2011 - 12:25 pm

    Så fint! Gleder meg på dine vegne🙂

  5. #5 by sukkerspinnet on september 1, 2011 - 12:45 pm

    Åååååh! Fantastisk! Høres ut som et lite eventyr🙂

  6. #6 by Kamelryttersken on september 1, 2011 - 3:01 pm

    🙂 Kos deg med puseflir og livet

  7. #7 by Synne on september 1, 2011 - 6:35 pm

    Nam, bayer!
    Slike samtaler er så morsomme, og slike samtaleemner er for meg skikkelig viktige – er han helt på jordet hva angår film, musikk eller litteratur, så mister jeg interessen ganske fort, uavhengig av hvor kjekk han er eller hvor godt han lukter. Jeg vil tross alt ha både i pose og i sekk, hoho.
    Hørtes ut som en fin kveld!

  8. #8 by Maria (@mariayawa) on september 2, 2011 - 12:13 am

    Bra mann, bra øl. Det kribler i MIN mage, liksom.

  9. #9 by slikejenter on september 2, 2011 - 11:12 am

    Bra mann! Han er det, altså. Det hender jeg vet å finne dem (jeg har en teori om hvor de er, men jeg vet ikke om jeg er klar til å dele den riktig ennå). Oppdateringer kommer når dere minst venter det🙂

    Og takk for alle gode ord. Og ha en strålende helg, jenter🙂

  10. #10 by Trude on september 2, 2011 - 2:41 pm

    Hei,
    har nettopp oppdaget bloggen din og har i løpet av en nattevakt lest mange (de fleste..?) av innleggene dine. Utrolig bra! Du skriver slik jeg kunne ønske jeg kunne skrive…. Fast leser fra nå av. Ha en fin helg!

    • #11 by slikejenter on september 5, 2011 - 12:15 pm

      Åh tusen takk, så fint at du leser med glede her. Velkommen og stay tuned🙂 God mandag!

Legg igjen en kommentar

