Gårsdagens sjuske

Jeg var på trening i går, hadde skrelt av meg alt svett tøy og var klar for en forfriskende dusj. Da jeg oppdaget at jeg har glemt håndkle. Normalt sett kunne jeg bare dratt på meg de uappetittelige fillene, syklet hjem og dusjet der. Men jeg skulle tilbake på jobb. Rådvill sto jeg der, i nettoen og funderte.

Mirakuløst nok var jeg alene i garderoben. Handlekraftig tok jeg dusjsåpa og løp inn i dusjen. Dryppende våt spradet jeg tilbake til garderoben, tørket meg lett med en kardigan jeg egentlig skulle ha på meg (og den nokså svette treningsbuksa), mens jeg kastet engstelige blikk rundt omkring og lyttet manisk etter skritt. Ingen kom. Deretter forsynte jeg meg grovt av papir fra do og klappet meg litt mindre fuktig. Ikke før jeg hadde dratt opp glidelåsen på kjolen kom neste kvinne inn. Men da hadde jeg skjult alle skammelige spor etter min ulekre opptreden.

  1. #1 by sukkerspinnet on august 27, 2011 - 10:46 am

    Det er viktig å være løsningsorientert!🙂
    Og hurra for tomme garderober i slike situasjoner!

  2. #2 by Anders on august 27, 2011 - 12:48 pm

    Er kanskje en enkel sjel her, men synes hverken det var skammelig, ulekkert eller sjuskete. Tvert imot var det den eneste fornuftige løsningen gitt problemet du stod oppi.

  3. #3 by Astarkvedja on august 27, 2011 - 7:41 pm

    Det er jenta si, det! Nå kan du med god samvittighet tilføye «initiativrik og løsningsorientert» på alle framtidige jobbsøknader! (Ingen partier som går til valg på håndkle-, sjampo- og såpeautomat i alle garderober? Skuffende.)

  4. #4 by Glamourlegen on august 28, 2011 - 6:32 pm

    Hverken skammelig eller ulekkert! Heia deg og de tre andre kommentatorene så langt🙂

  5. #5 by slikejenter on august 30, 2011 - 7:16 am

    Så søte dere er! Jeg følte meg ikke like søt mens jeg frotterte meg med en halvsvett capri treningstights, men siden ingen så meg har det vel heller egentlig ikke skjedd, litt som det treet i skogen som faller: http://en.wikipedia.org/wiki/If_a_tree_falls_in_a_forest

  6. #6 by Rullerusk on september 1, 2011 - 11:07 am

    Been there, done that. Da jeg skulle trene i går oppdaget jeg at jeg hadde glemt å ta med undertøysskift. Løsningen ble naturlig nok å gå kommando på trening. Slå den du!😉

  7. #7 by Lene on september 2, 2011 - 9:05 am

    Yey for både håndkleløs dusjing og commando på trening!

  8. #8 by slikejenter on september 2, 2011 - 11:08 am

    Sjuska her må bare tilstå at det gjør jeg rett som det er. På spinning er det en selvfølge, og iflg meg, langt å fortrekke!😉

Legg igjen en kommentar

