Gneldrebikkja

Tidligere i år kjøpte jeg meg et par platåsko av monstrøse dimensjoner. Jeg har ikke målt, men jeg tipper at de gir meg rundt 15 centimeter ekstra. Det er faktisk en reell prosentvis høydeøkning for en såpass liten person som meg. I tillegg er de veldig fine, synes jeg selv. Prikken over i-en er at jeg kan gå i dem, lange ut faktisk, uten problemer. Disse skoene er det nærmeste jeg kommer korrigerende kirurgi, og det tatt i betraktning kostet herligheten null og niks*.

Hver gang jeg tar dem på meg føler jeg meg vanvittig høy. Så høy, at jeg formelig rager over de fleste andre. Jeg må liksom bøye meg ned for å se folk inn i øynene. Selv veilederen min, som vel lett kan være 1.90, krymper liksom til en smågutt når disse skoene kommer på.

Da jeg spurte en venninne om hun merket stor forskjell, ble hun litt flakkende i blikket og mumlet at joda, du er jo høyere. Så jeg stilte meg med ryggen mot en annen venninne for å bevise hvor høy jeg hadde blitt. Hun er fortsatt høyere enn deg, kom det. Stemmen hennes var sped.

Jeg var sjokkert. Vantro! Sint! Hva? utbrøt jeg. Men jeg ser jo at jeg er høyere enn henne. Et raskt blikk i butikkvinduet fortalte at venninna mi hadde rett. Med ett skjønte jeg at jeg tedde meg ganske likt en sånn knøttliten, hårete gneldrebikkje og jeg ble litt flau.

*I kroner og øre var det vel mer noe sånt som 2000. Småpenger!

,

  1. #1 by Elri on august 26, 2011 - 10:51 am

    Haha! Takk for at du veldig ofte får meg til å le! Gjennkjennede i dag også.🙂 Jeg er også en sånn liten en, og hæler får meg til å føle meg superhøy, selv om ingen andre legger merke til det.

  2. #2 by Kamelryttersken on august 26, 2011 - 1:48 pm

    Hovedsaken er at du _føler deg_ høyere, ikke om du reelt er blitt så mye høyere.

    Ha en fortreffelig weekend, uansett hæler og andres feilaktige meninger om hvem som er høyest🙂

  3. #3 by SiriV on august 26, 2011 - 2:26 pm

    Det er merkelig hvordan utsikten blir en helt annen når man får et par centimeter ekstra.

  4. #4 by Lammelåret on august 26, 2011 - 5:44 pm

    Det er da mulig å være høy selv om centimeterne ikke er mange!

    God helg!

  5. #5 by Lene on september 2, 2011 - 9:08 am

    Selvfølelsen er jo det viktigste! Og gudene skal vite at små Jack Russel Terriere har selvfølelse så det holder. De tror rett og slett at de er «høyere» (større) enn andre hunderaser!

  6. #6 by slikejenter on september 2, 2011 - 11:10 am

    Haha, ja jeg tror alltid jeg er høyere enn det jeg er, hæler eller ikke. Det er noe med følelsen av å rage over andre, dog… Kanskje derfor jeg liker barkrakker så godt.

Legg igjen en kommentar

