Elendighet er bare et lite Klikk unna

Jeg kan umulig være den eneste som synes Klikk er et døllt nettsted. De spyr ut artikler i fleng – godt hjulpet av Dagbladet – om hvor tjukk du er, hvor tynn du kan bli, hvor usunn du er, alt du kan bli sjuk av og hva du bør eller ikke bør gjøre.

Dette hindrer meg selvsagt ikke i å kikke på testene deres. Jeg elsker forbrukertester slik mødre elsker sine barn. Og akkurat denne dagen ville jeg finne ut hvilken kjeks som var den sunneste (i stedet for å bedrive dataanalyse, som jeg strengt tatt egentlig var opptatt med). Mens jeg scrollet ned siden, ble jeg gjort oppmerksom på at overgangsalderen kan komme tidligere enn jeg tror. Uffda! Hetetokter? Humørsvingninger? Ufruktbarhet? Også tidligere enn jeg har trodd?! Makan. Selv om jeg ikke har ofret overgangsalderen så mye oppmerksomhet, fikk tanken på dette meg selvsagt til å navigere til følgende artikkel. For når kan denne overgangsalderen komme, Klikk?

Joda, melder Klikk, den kan komme allerede i 30-årene. Nedslående nyheter for meg, som om kort tid blir 31. Før jeg vet ordet av det, er jeg ikke bare singel og barnløs, men også kvinneekvivalenten til en inntørket julekake. Champagne for everyone!

Jeg så på listen over symptomer og kan konkludere med at jeg foreløpig er trygg. Vannlatingsmønsteret mitt styres fortsatt av hvor mye kaffe jeg heller i meg, og jeg svetter bare de nettene jeg har sex. Konsentrasjonsproblemer har jeg åpenbart, men hvis det skal være en indikasjon, har jeg vært i overgangalderen siden ungdomsskolen.

Klokere ble jeg kanskje ikke, men en ny bekymring fikk jeg i alle fall.

,

  1. #1 by Alt godt on august 26, 2011 - 10:52 am

    Ha, eg er 45, og har ikkje merka noko som helst enno. Eg har lese på Klikk.no at hyppig sex kan utsette overgangsalderen, så eg satsar på at ein gong om morgonen og ein gong om kvelden skal gjere susen.😀

    • #2 by slikejenter on august 26, 2011 - 10:59 am

      Ah, du er en kvinne etter mitt hjerte🙂

Legg igjen en kommentar

