Tirsdagens

Som jeg har hentet fra enfarliggalei – jeg vet forresten ikke hvor farlig jeg synes denne galeien til Elri er, men at den er fin, smart og interessant, det er sikkert.

Uansett.

Jeg-elsker-bokstavrim-dagens:

-låt: Spanish Sahara, Foals

-lunsj: selvmikset kantinesalat med grønne blader, gule linser, agurk, sukkererter, brokkoli og cottage cheese. Jebeibi.

-lysglimt: sola, såklart!

-lenke: yr.no. Manisk opptatt av været.

-lamme: meg selv som under åpningsscenen på Harry Potter oppdaget at oi, 3D-briller hadde vært kjekt nå.

-latter: jeg og mamma da jeg skulle fortelle den sensurerte versjonen av jeg-har-truffet-en-ny-fyr-og-vi-skal-på-date-men-jeg-vet-ikke-hvor-interessert-jeg-er-og-vurderer-å-gå-i-kloster. Utrolig festlig å fortelle sånt til sin mor.

  1. #1 by Elri on juli 22, 2011 - 11:49 am

    Takk, slikejenter!

    Jeg forstår at du stusser på det med farlig, her skal jeg forsøke å oppklare det litt:

    Galeien er farlig fordi:
    *den er uforutsigbar. Døden, og grusomme overraskelser, lusker alltid i hjørnene. Man vet aldri hva som skjer. Plutselig er jeg, eller noen andre, borte. Buhu!
    *og så er den (akkurat min galei) farligere enn det den ser ut til, fordi jeg skriver jo med mitt rette navn, så det er ikke alt som blir nevnt i plenum.
    *men altså, først og fremst det første jeg sa. men navnet dukket opp en gang min mor hulket over frokosten, i fortvilelse over noe en av oss (søsken) hadde gjort – «dehehette er en fahaharlig galei». Jeg måtte snu meg bort for å tørke bort fliret… Så da ble det det. Hadde lenge letet etter et blognavn til en potensiell blogg. Og jeg liker fine, søte, morsomme, gode ting – samtidig som livet er så mye mer enn det. Man må ha det fint mens man kan, ikke sant? For det ER en farlig galei. Kunne ha kalt det en vidunderlig galei, for det er det også. Alt på en gang, hele tiden.

    Beste hilsener til deg!

  2. #2 by Elri on juli 22, 2011 - 2:52 pm

    … farlig galei. I Oslo også. Håper du er i sikkerhet.

  3. #3 by slikejenter on juli 24, 2011 - 8:49 pm

    Det var en veldig bra forklaring, Elri🙂

    Jeg har det fint, er bare fryktelig, fryktelig lei meg.

Legg igjen en kommentar

