Snørrunge

Bloggefrekvensen er laber. Og det er IKKE fordi jeg har sommerferie (jeg er mellom ferier, nemlig), men fordi hjernen min går saktere enn normalt pga store mengder snørr inne i hodet mitt. Sikkert mest i neseregionen, men det kjennes litt som om noe har flyttet seg inn i selve hjernen og påvirket aktiviteten der. Det er med glede jeg kan melde om at dette er i remisjon. I dag gjennomførte jeg første* joggetur kl. 06.30 og døde ikke underveis som jeg fryktet etter de første fem minuttene. Jeg gledet forbipasserende med litt udelikat hosting og spytting, men ikke verre enn det jeg ser mannlige mosjonister tillater seg uten skjensel.

Det som har vært mest irriterende ved hele dette «sykdomsforløpet» er nettopp at det ikke er det. Det er ikke sykdom. Jeg er sliminfisert, men har ikke hatt feber eller andre symptomer som tilsier at jeg velfortjent kan ligge på sofaen og tylle i meg eplejuice og farris (sykdomsdrikken min), ete vingummi og saftis (forkjølelsessnopet mitt – melkeprodukter gjør alt verre) og mate forkjølelsen med alt jeg kan finne i kjøleskapet som forsvarlig kan blandes med chili og hvitløk. I stedet har jeg syklet til jobb søkklastet med selvmedlidenhet og snørr. Hva jeg har utrettet er selvsagt en helt annen sak.

Jeg har drukket kaffe på trass, fordi jeg mister lysten på det når jeg ikke er helt i toppform. Jeg har harket meg gjennom tre treningsøkter. Jeg har med andre ord levd som normalt, bare med noe rødere nese. Nå får det pokker ta meg være slutt. Snot, be gone! Det er tross alt helg og jeg kjenner meg uoppdragen.

*Med første joggetur mener jeg altså første joggetur på en stund. Ikke første joggetur i dag. Jeg er ikke treningsknarker, bare så det er klart.

,

  1. #1 by Sussie on juli 14, 2011 - 10:28 pm

    Gresspollen? Høres mer ut som allergi enn forkjølelse, spør du meg. Er det «blankt» snørr? (Udelikat spørsmål, men…)

    • #2 by slikejenter on juli 15, 2011 - 7:10 am

      Jeg er pollenallergiker, dog ikke så mye som før (godt at noe bedres med alderen). Men dette er nok en god gammeldags forkjølelse. Kanskje ispedd litt allergi. Snørret er ikke blankt! (morsomt spm, og jeg skjønner hvorfor du spør ;))

      • #3 by Sussie on juli 15, 2011 - 7:49 am

        Haha, ok! Min gresspollenallergi har faktisk blitt verre med alderen, og nå er det snørr over hele fjøla, for å si det slik. God bedring!

  2. #4 by Maria on juli 15, 2011 - 4:05 am

    Du får ha snarlig bedring! Krysser armer, bein, fingre og tær for uoppdragen oppførsel come Saturday.

    • #5 by slikejenter on juli 15, 2011 - 7:10 am

      Takktakk! Og right back at you🙂

Legg igjen en kommentar

