Dagens paradoks

Like lite som det ville falt meg inn å bruke “hudpleie” fra L’Oreal, ville jeg brukt energi på å forvente effektivitet. Men ikke misforstå: Jeg ønsker effektivitet. Jeg liker det. Oh yes. Jeg streber etter det. Og siden jeg jobber etter først-ekspedert-prinsippet, vil jeg alltid legge vekk det jeg holder på med for å gjøre noe jeg vet tar kortere tid, jeg strener i stedet for å gå, jeg pusser tennene mens jeg går på do og leser mens jeg ser på tv. Skjønt, hvor effektivt det siste er kan diskuteres. Jeg bare forventer det ikke fra andre. Ruter, for eksempel.

Så hvis jeg er så glad i effektivitet, hvorfor har jeg da brukt tre måneder på å male et blomsterstativ?

  1. #1 by astarkvedja on juli 11, 2011 - 7:58 pm

    Fordi den enkleste løsningen er å la være.
    Hybelkaninene mine hilser.

  2. #3 by vaarloek on juli 11, 2011 - 9:50 pm

    lol
    det mest effektiver jo å utsette
    for å gjøre noe anna
    helst ingenting
    jeg er jævlig effektiv på å gjøre ingenting

  3. #4 by vaarloek on juli 11, 2011 - 9:55 pm

    enda mer effektivt å bare slå sammen effektive + er, tydeligvis

    • #5 by slikejenter on juli 13, 2011 - 7:26 am

      Når jeg først grieer å mobilisere til å gjøre noe som helst, da skal det gå så kjapt at jeg snarest mulig kan gå tilbake til å gjøre… ingenting. Effektivt? Tja….

Legg igjen en kommentar

