Type O negative

Jeg hadde sittet på en balkong i den kondisjonerte delen av byen og akket og oiet over det fine været, drukket litt øl og sladret om gutter. Med andre ord, jeg hadde hatt en fin liten kveldsstund med en venninne. Jeg hadde ikke tenkt å ødelegge den ved å pese meg hjem på sykkel og bestemte meg for banen hjem. Vanligvis forbinder jeg sykkel på buss eller bane med knarkere som ustøtt insisterer på offentlig tyveritransport, men denne kvelden var det altså meg – med rent mel i posen og gyldig billett. Allerede på første stopp oppdaget jeg noe rart. De som satt like ved sendte meg rare blikk. Ikke hyggelige, ikke slemme. Men… rare. Jeg så rundt meg, så ned på toppen min, hadde jeg sølt noe? Kanskje hadde jeg noe i ansiktet? Men blikkene gikk lengre opp. Til min store forbauselse så jeg at det dryppet fra hånda mi. Blod. Jada, rødt, friskt, type 0, dryppet taktfast fra ringfingeren min og ned på gulvet.

Fascinerende hvor mye blod som kan renne fra en liten finger. Og ikke gjorde det vondt heller!

Jeg tok fingertuppen i nærmere øyesyn, og så at jeg hadde på mystisk vis greid å flenge den opp ganske reelt. Synet av blodbadet gjorde meg med ett svimmel og kvalm, og kombinert med en ustødig sykkel, en stor bag og vaklende sjøbein begynte jeg utvilsomt å ligne en narkoman sykkeltyv selv.

For en gangs skyld hadde jeg både kleenex og plaster i bag-en, og jeg fikk stoppet blodoverføringen til t-banen. Da jeg sank blodfattig ned i sofaen hjemme tiltok blødningen med ny styrke (igjen – fascinerende hva som kan komme ut av en enkelt liten finger) og jeg skjønte verdien av å ha førstehjelpsskrin hjemme. Det står øverst på handlelista mi.

  1. #1 by sukkerspinnet on juni 29, 2011 - 12:55 pm

    Heldigvis for T banen kan vel alle ta imot Type 0? 😛
    God bedring, og om du ikke finner førstehjelpsskrin, har jeg noen plaster fra luftambulansen liggende 😉

  2. #2 by Frøken Drageånde on juni 29, 2011 - 8:58 pm

    Hahahahaaa! Fabelaktig posting, frøken! Og ta det med ro – man trenger sjelden amputere ved slike skader.

    God bedring!

  3. #3 by Glamdoc on juni 30, 2011 - 7:42 am

    Gjenkjennelse. Vi må ha vært tvillinger i et tidligere liv.

Legg igjen en kommentar

