Slike dater (15)

«Hvis du har glemt hvor kjekk jeg er, se etter knallblå converse»

«Hvis du har glemt hvor fin jeg er, se etter ei dame som glor på føttene til folk»

Sånn kommuniserte daten min og jeg før vi møttes over øl og vin på en varm, fuktig oslokveld. Jeg hadde ikke det minste lyst. Jeg var sliten og tung i kroppen. Jeg ville helst være hjemme, se på SATC, drikke iste sammen med en sjokoladeplate, ikke gå ut sammen med en mann. Men har man sagt a får man prøve og si b. I stedet for trygg sofahavn fleska jeg til med litt ekstra deodorant og lipgloss. Og sykla mot byen.

Det var etter en sånn kveld. Vi skulle drikke og vi skulle glemme. Så vi inngikk et veddemål, jeg og venninna mi. Vi skulle kline med noen før vi gikk hjem. Sant og si glemte jeg hele greia, helt til jeg plutselig så henne kysse en av froskene som aldri ble til noen prins. På tide å stikke hjem, tenkte jeg. Motløs og nedfor og full av savn og for mye vin. Men det hender gudene kaster et bein til meg, og denne gang kom det i form av en ung, freidig guttemann som stjal en røyk til meg og fikk meg til å le. Da han ga meg visittkortet sitt tenkte jeg ikke at jeg ville se ham igjen. Men så fløy det en faen i meg.

Og i går satt han der, rett overfor meg. Like kjapp og til stede som jeg husket, kanskje litt mer nervøs, men også en god del mer edru.
-Jeg synes det er viktig å gå litt utenfor komfort-sona, si, du vet, sa jeg. -Det var derfor jeg ringte.
-Det er så kult, jeg er helt enig. Gjøre ting som er litt skumle. Det er ikke ofte jenter ber meg ut, liksom. Det er så tøft at du gjorde det.

Tre timer fløy avgårde. Vi snakket om hva vi gjør og hvorfor. Vi snakket om folk på bussen og de som satt ved nabobordet. Om klining og forskjellen på gutter og jenter. Og da han fulgte meg til sykkelen min var jeg glad for at sjokoladen hadde fått ligge i fred hjemme. Det kommer tidsnok kvelder der den er mitt eneste selskap.

-Få et kyss.
-Ja, det blir bare et kyss, nå har jeg prestasjonsangst.
-Du skulle aldri sagt du var så innmari god til å kline.
-Jeg vet, sa jeg og lo.

Så kysset vi, litt mer enn bare litt. Det var fint og passe akkurat da. Jeg trengte å treffe en ny mann med nye tanker, en som ikke bare gjentar de samme mønstrene som før. En som bryter mine. En bra fyr som ler av seg selv og som gir meg troen på at det er flere som ham der ute.

  1. #1 by Tenkerbell on juni 9, 2011 - 7:21 pm

    Så finfint🙂 Jeg er så gla på dine vegne!!! Fine mannen som fikk deg til å le🙂

  2. #2 by Guro on juni 9, 2011 - 9:41 pm

    Så fint🙂 Både som fint og som oppmuntring til alle oss som bør ta oss en tur utenfor egen komfortsone !!

  3. #3 by koffeine on juni 10, 2011 - 8:38 am

    Hurra!

  4. #4 by anne on juni 10, 2011 - 9:16 am

    Nå ble jeg glad!

  5. #5 by Frøken Hamilton on juni 10, 2011 - 9:19 am

    Du er så tøff og flink!! Masse skryt og ros fortjener du, virkelig! Så bra at det ble en fin kveld. God helg🙂 (Nå kan du kose deg med SATC og sjokolade hele helgen hvis du vil det, og med god samvittighet🙂

  6. #6 by sukkerspinnet on juni 10, 2011 - 9:39 am

    Hurra!😀

  7. #7 by smgj on juni 10, 2011 - 9:58 am

    Du er steintøff! Det der er så langt utenfor komfortsona mi at det gjør vondt å lese! (Happy endings er bra da … men det var laaaangt å lese dit. )

  8. #8 by slikejenter on juni 10, 2011 - 10:19 am

    Takk alle🙂 bra fyr, bra date. kanskje blir det med den ene, kanskje blir det mer. uansett – jeg fikk røska litt i meg selv, noe som trengtes veldig. Selv om det er morsommere å skrive om dårlige dater er det helt klart hyggeligere for meg å gå på de fine…😉

  9. #9 by Synne on juni 10, 2011 - 6:56 pm

    Så hyggelig! God helg og god pinse!

    • #10 by slikejenter on juni 13, 2011 - 9:29 pm

      Ikke sant? Håper du har hatt en fin pinse, du også🙂

  10. #11 by sissi on juni 12, 2011 - 7:17 am

    Hei, har lest bloggen din en stund og syns du skriver så bra! Ja, det er bare å hive seg opp i sadelen igjen, – selv om man detter av fra tid til annen😉

    • #12 by slikejenter on juni 13, 2011 - 9:31 pm

      Tusen takk, så hyggelig at du leser og liker. Det er viktig å prøve. Så får man trøste seg med at hvis det blir en fæl opplevelse, vil det høyst sannsynlig bli en morsom historie😉

Legg igjen en kommentar

