Min liste

Jeg kom opp for å få litt luft. En liten pustepause fra guttehælvete. En liste jeg stjal fra Elsa og oversatte helt selv.

Navn: Det holder jeg for meg selv
Piercinger: Ingen. Men jeg har hull i ørene, hvis det regnes. Og jeg har hullet både nese og øyenbryn i min ville ungdom.
Tatoveringer: Ingen.
Lengde: Det står 155 i passet mitt, men det er vel gjerne heller 153.
Skostørrelse: 36. Men jeg har noen mindre au.
Hårfarge: Mørk kommune egentlig, men ingen vet jo det… Håret mitt har vært mørkebrunt siden jeg var 15. Mye crappy farge før, men nå er jeg voksen og vil ha sunt hår som skinner, pris ingen hindring. Hilsen og takk til Inoa og frisøren min.
Fregner: Ja, sol=fregner på meg
Motto: Det har jeg ikke. Men jeg sier «det vil helst gå bra» overraskende ofte.
Forelska? Ja. Nei. Eller med nylig knust hjerte.
Ønsker du at du bodde et annet sted? Jeg skulle gjerne hatt en litt større leilighet med balkong, men bortsett fra det er jeg ganske fornøyd.
Synes du at du er attraktiv? Ja. Jeg gjør jo det, selv nå.
Hvilken shampo bruker du? Akkurat nå er det Aveda.
Hvilken parfyme bruker du? Flere, men mest Chanel Chance eau Fraiche.
Hva du redd for? Uvillet ensomhet. Å ikke ha jobb. Å miste håpet. Også er jeg ganske redd for å dø.
Liker du å vaske? Overhodet ikke. For et dumt spørsmål. Men jeg liker veldig godt resulatet.
Liker du berg- og dalbaner? Ja, det kan være gøy, men jeg oppsøker dem ikke spesielt.

Siste…
Filmen du leide? ”Coco før Chanel” men jeg har ikke sett den ennå.
Filmen du kjøpte? En samleboks med Meryl Streep-filmer fra Play.com.
Låten du hørte: Things have changed med Bob Dylan
Låten du lastet ned? Jeg kjøpte denne på Itunes sist.
Personen du ringte? En venninne.
Personen som ringte meg? En student som trengte råd.
TV-program du så? Så True Blood på 17. mai med litt for høy promille.
Person du tenkte på? Akk. Han jeg ikke fikk.

Favoritt…
Låt: Mange. Vanskelig. .
Ting å gjøre: Være med venner. Le. Kysse. Blir holdt rundt, særlig hvis det er et element av løfting der også.
Sport: Jeg er ingen sportsperson. Mens dans er kult. Og stuping og sånt.
Drikk: Med eller uten alkohol? Med: Chablis, prosecco eller en riktig god cocktail. Uten: Vann eller farris. Eller sånn obskønt dyr eplemost fra Ringe. Ringdal? Ringhus?
Klær: Alle klær som får meg til å føle meg fin. Den nye DVF-kjolen min for eksempel. Ting som passer og sitter bra. Det er ikke mange uformelige t-skjorter i klesskapet mitt, for å si det sånn.
Film: Kommer an på sjanger. Men. Språkets hemmlige liv. Away from her. Lost in Translation. Hjortejegeren. When Harry Met Sally. Mye Tarantino. Mye Cohen-brødre.
Bil: Nope. Det blir lenge til.
Serie: Jeg sørger fortsatt over Six Feet Under. Sex and the City. Av nye ting er jeg veldig glad i Big Bang Theory. Elsker Sheldon, men er ganske svak for alle i grunn.

Har du noengang…
Grått på grunn av en gutt? Utallige ganger. Gjør det stadig vekk.
Grått på grunn av en jente? Venninner… Det er vel ikke mange. Jeg har alltid hatt fine venninner. Men jeg krangla mye med søstra mi før, så det har vel vært noen tårer der.
Løyet for noen? Å ja.
Vært i slagsmål? Nei. Eller kanskje jo med søsteren min da vi var små. Mye lugging og klyping, lite knyttnever.
Blitt arrestert? Nei. Men jeg har fått bot.
Truffet noen fra Internett IRL? Nei. Jeg var en gang en uke på Sukker og det holdt. Men jeg tenker av og til at det sikkert hadde vært hyggelig å møtt noen av disse bloggerne som virker innmari bra.

Antall…
Ganger du har vært forelska? Ganske mange. Jeg blir jo småforelska veldig ofte, men av de jeg husker… 8? Ti? I hvert fall.
Ganger du har fått hjertet ditt knust? Fire. Fem. Kanskje flere.
Hjerter du har knust? Fire. I alle fall som jeg vet (og da mener jeg grusing)
Jenter du har kysset? Ingen. Aldri. Vet ikke helt hvorfor, det er åpenbart noe alle har gjort utenom meg, og det er litt pussig, siden jeg anser meg selv som ganske frigjort. Kanskje jenter ikke vil kysse meg? Jeg føler intet behov for å kysse jenter, selv om jeg har en og annen woman crush.
Personer fra grunnskolen du fortsatt har kontakt med? Ja, jeg har kontakt med noen og spesielt en veldig god venninne har jeg kjent siden dengang. Hun er fortsatt en av de beste.
Ganger navnet ditt har vært i avisen? Hm. Faktisk en del ganger. Jeg kan nesten ikke si hvorfor. Og i ulike sammenhenger, selvsagt.

Siste…
Boken du leste? Få meg på for faen av Olaug Nilsen. Morsom. Nå leser jeg selvsagt Marian Keyes for å stable meg på beina igjen.
Personen du fikk e-post av? Han nye som aldri ble noe mer enn det.
Personen du fikk brev av? Akk. Kjedelig brev fra… Obos, kanskje? Eller Postbanken? Nei, det var fra Politiet, jeg har anmeldt et sykkeltyveri.
Personen du fikk sms av? En venninne som ville trøste.
Gangen hele familien din spiste middag sammen? I jula.
Tingen du kjøpte? Søte sko på Løkka på søndag.

  1. #1 by koffeine on mai 27, 2011 - 6:58 am

    Jeg digger sånne lister, det er veldig underholdende. Jeg visste det jo fra før, men nå vet jeg enda bedre at du er skikkelig bra! Et lite serietips: Black Books! Det er absurd og britisk og med verdens beste Dylan Moran og Bill Bailey. Passer perfekt med et glass rødvin. God helg!

  2. #2 by plosiv on mai 28, 2011 - 4:41 pm

    Enig med koffeine – lister er underholdende. Og slikejenter er like fin som hun har vært hele tiden!

  3. #3 by sukkerspinnet on mai 30, 2011 - 8:51 am

    Jeg er så enig! Å bli holdt rundt er bra, men å bli løftet…! Woooho! *kremt*

  4. #4 by vaarloek on juni 1, 2011 - 6:47 am

    153! wow. i passet mitt står det 154. men jeg er strengt tatt 154 og en halv😉

Legg igjen en kommentar

