Fysiske reaksjoner

Grünerløkka en regntung søndag:

Jeg har kjøpt nye sko og smiler for første gang på flere dager, mens jeg gestikulerer og prøver å forklare venninna mi hvordan jeg har tenkt å kle dem. Hun ser forvirra ut, og jeg ler. Det har slutta å regne og jeg slår sammen paraplyen. Seilduksgata er forbløffende stille og det er ingen mennesker det bortsett fra oss, og vi går bare her fordi jeg mente det var en snarvei til cafeen vi skulle på (det var det ikke).

Det er da jeg ser ham.

(Og jeg vet jo det, jeg vet det godt at hvis du slutter å tenke på dem så mye som et øyeblikk da dukker de opp, når du minst venter det og minst ønsker det, så hvorfor slappa jeg av så mye som et sekund)

På andre siden av gata, gående i motsatt retning. Det hogger til i magen min og tusen tanker flyr gjennom hodet mitt, titusen ord, men de fleste er «nei» og «faen».
-Åh herregud, hvisker jeg og tenker «takk gud han så meg ikke».
Hun bråstopper. Snur seg.
Jeg ser stivt framfor meg. Jeg er kvalm. Pulsen raser.
Jeg går videre. Venninna mi kommer etter.
-Går det bra?
-Ja, hvisker jeg og tenker at jeg skal i alle fall ikke spise noe, jeg kommer til å kaste opp.
-Han så deg, sier hun. -Han skvatt skikkelig og jeg tror kanskje han tissa litt på seg.

  1. #1 by Siven on mai 23, 2011 - 11:11 am

    Kjenner til det. Hjerteklapp, kvalme, vondt i magen og et ufattelig behov for krølling i fosterstilling rett der en står.

    Det er ingen trøst, men han har det nok slik han også. Bare på guttemåten.

    Jeg er ingen klemmer, men ellers skulle du fått en virtuell en.

  2. #2 by Tenkerbell on mai 23, 2011 - 11:34 am

    Nei, jeg har vært borte bare noen dager og så har du klump i magen og ikke vil se ham… Jeg er trist på dine vegne…

  3. #3 by sukkerspinnet on mai 23, 2011 - 12:19 pm

    Det ER sånn! Akkurat når man ikke tenker på dem, så dukker de opp på de underligste steder og bare ER der. Irriterende fenomen!

  4. #4 by Frøken Drageånde on mai 23, 2011 - 2:38 pm

    Haha! Fin venninne!

  5. #5 by smgj on mai 23, 2011 - 7:47 pm

    Konge- , nei; DRONNINGvenninne! Håper junien din blir grisefin iallfall.

  6. #6 by Astarkvedja on mai 23, 2011 - 8:04 pm

    Så pinlig for ham. Ikke bare har han latt den kuleste jenta (foretrekker du dama? du kan velge substantiv selv) i hele bloggosfæren forsvinne mellom fingrene på seg, men han må i tillegg gå rundt og lukte piss. Til pass!

  7. #7 by ~M on mai 24, 2011 - 6:28 pm

    Haha, ler. Han skulle vel kanskje ønske det åpnet seg et svart hull han kunne falle ned i. Vis han at du er sterkere og har det bra! Vi jenter har tross alt bein i nesa!:D

Legg igjen en kommentar

