Dagen derpå

Det er 18. mai, dagen derpå, den mest dagen derpå-ete av alle hele året, tror jeg. Det var tynt i rekkene på bussen i morges, og jeg kunne tydelig spotte opptil flere forhufsede sjeler på vei hjem fra nachspiel. Jeg kom meg hjem i tide i går, før det ble for mørkt. I dag ser alt litt annerledes ut. Jeg er glad det er overskya, og jeg er glad for at det regner.

Jeg er urolig i hodet og tung i kroppen, kroppen, som jeg har mishandlet hele helga. Nå er det slutt. Hvit helg og trening, sunn mat og fokusert jobbing. La meg bare komme gjennom akkurat denne dagen.

Fylleangst? Slett ikke. Bare litt … angst. Og urolige drømmer om ting som har vært og som kanskje kan bli. Han jeg trenger en klem fra er ikke her. Det er andre som stiller opp, men det gir bare mer uro, egentlig.

Jeg gir meg, men ikke før dere har fått litt øretrøst:

  1. #1 by Frøken Drageånde on mai 18, 2011 - 2:25 pm

    Håper uroen løser seg opp.

    For øvrig: Fine fine sangen. Klippet ut av Klassekampen og henger på kjøleskapet. Og så Bjella på Parkteateret for noen måneder siden. Foreløpig årets høydare.

  2. #2 by Ulrikke on mai 19, 2011 - 5:57 pm

    Haha, så mye rart morgenen den attende mai, jeg også. Lykke til med hvit helg og trening, sunn mat og fokusert jobbing, da🙂

  3. #3 by Synne on mai 19, 2011 - 8:01 pm

    Gratulerer med grunnlovsdagen som var! Jeg er kjempestor tilhenger av 17. mai, så gårsdagen var litt ..tom for min del også. I dag har jeg spist nok sjokolade til at jeg har vært jevnt glad gjennom hele dagen, hoho. God helg når den tid kommer!

Legg igjen en kommentar

