Den beste tida er nå

Den er det. Og ikke fordi jeg har lært meg så mye som en brøkdel mindfulness, og begynt å leve i nuet. Det er ganske enkelt fordi det er vår, det er april og jeg kan sitte ute i singlet, med solbriller farris, en kilo sjokolade og en påskekylling min mor sendte meg.

Og fordi jeg egentlig bør jobbe, men driter litt i det. Jeg skal løpe noen kilometer, drikke litt vin, spise kvikklunsj på parkbenk og ikke på fjell. Og fordi jeg er håpefull, men ikke sikker på han jeg er forelska i.

Be prestekravene om råd,
og kanskje ja – og kanskje nei –
han elsker – elsker ikke meg.

Og fordi Oslo-påske er den beste påska, byen er stille og lun, det er kaffe på kanna, nystekte muffins i sola. Jeg smiler inni og utenpå når jeg ser den svarthårete invasjonen, rolig luntende mot Rockefeller og Inferno.

Livet går videre, men enkelte ting forblir de samme.

,

  1. #1 by koffeine on april 20, 2011 - 8:16 pm

    Oslo-påske er fint! Denne påsken jobber jeg hver dag. Men i dag kom det påskekyllinger – den typen med små, bankende hjerter – ut av eggene sine, og i morgen når jeg kommer, har det kanskje kommet et påskelam også. Så egentlig har jeg det ganske fint selv om jeg ikke har noe fri.

    • #2 by slikejenter on april 22, 2011 - 4:08 pm

      wow. ekte påskekyllinger! heldige du🙂

  2. #3 by Frøken Drageånde on april 22, 2011 - 3:00 am

    Øyh! Ikke småkoseligdisse Inferno! Jeg skal dit i morgen.

    • #4 by slikejenter on april 22, 2011 - 4:10 pm

      Neinei, jeg disser da ikke inferno. Mye bra der. Jeg synes bare det er så festlig at et av de sikre vårtegna er svartkledte kvinner og menn på vei til festival🙂 enjoy!

  3. #5 by Fire Kaffe on april 22, 2011 - 11:33 am

    Dette ble jeg glad av å lese. Jeg driter også i jobbingen. Takk.

Legg igjen en kommentar

