På avstand

Jeg skulle møte han nye ute, utendørs. Og jeg har ikke sett ham på en stund og jeg gledet meg, grugledet meg nesten. For tenk om han ikke var helt som jeg husket, tenk om han ikke var like kjekk lenger? Jeg gikk og gikk, på klaprende hæler, mot i brystet, litt indre vett i pannen, kjentes det som.

Jeg så ham på avstand. Han sto der borte, så ikke meg først, men jeg så ham. Høy og rak, bredskuldret og bustete. Og jeg klarte ikke la være å smile. Jeg tenkte holy moly, så kjekk du er. Også så han meg, og i blikket hans var det noe fint og noe frekt og jeg greide å ikke se bort med en gang, som jeg pleier når jeg blir flau.

Jeg så på ham litt lengre og tenkte du, ja. Du – og heldige meg.

,

  1. #1 by Maria on april 14, 2011 - 12:33 pm

    Hurra! Jeg liker han nye bare mer og mer. Også er det vår i tillegg! Noe så fantastisk herlig for deg, du er heldig🙂

  2. #2 by Anne on april 15, 2011 - 10:10 am

    Mæn. Jeg snikleser alle innleggene dine, men må bare kommentere nå. Du skriver maks 200 ord eller hva det nå blir og likevel får du sagt så mye. Jeg blir nesten forelska av å lese det du skriver. Nå hjelper det at samboeren min også var/er høy og bustete da jeg møtte han og ble skikkelig forelska, men uansett – «–og i blikket hans var det noe fint og noe frekt» – det er jo helt poetisk😉

  3. #3 by plosiv on april 15, 2011 - 12:16 pm

    Åh. Han høres ut som en keeper. Skulle ønske du kunne vise han fram, med bilde. Og vise fram deg. Lurer så fælt på hvordan du ser ut!
    Dette blir en bra vår.

    Lucky man!

  4. #4 by slikejenter on april 15, 2011 - 1:44 pm

    åh.. nå kom jeg inn på kontoret mitt og har en middels crappy dag, til tross for at det er fredag – også leser jeg det fine dere har skrevet. Da blir jeg glad🙂

    God helg, damer!

Legg igjen en kommentar

