Jeg er min egen hobby

Min nyeste hobby er tragisk nok blitt å klippe av splittede hårtupper. Det tragiske er ikke splittelsen, snarere min egen maniske trang til å bruke tid på noe et kjapt frisørbesøk ville fikset. Men dette er kanskje problemet med slike som meg, slike mennesker som ikke har sunne fritidsinteresser de kan legge alt fokuset sitt på.

De fleste jeg kjenner har nemlig en eller annen form for engasjement i noe som gjør at fritidsbruken deres dreier seg om noe worthwhile, noe de kan fortelle om uten å skjemmes. Noen driver med hund eller hest. Faren min driver med hagestell. En jeg kjenner spiller i band. Noen skriver, noen spiller fotball, maler eller driver aktivt med dans.

Jeg klipper altså av splittede hårtupper.

Ikke unyttig i og for seg, men ingenting jeg skriver om i avisen. Av lignende tidsfordriv har jeg hatt en ganske intens affære med neglebåndene mine, jeg tvinner stadig vekk håret mitt, masserer min egen nakke og plukker på leppene mine. Hadde en utenforstående sett meg på en dag jeg drev med alt dette ville han eller hun utvilsomt trukket konklusjonen at jeg enten hadde skabb eller sterke psykiske problemer.

Neglebiting har jeg utrolig nok aldri drevet med, men det er vel bare et spørsmål om tid før jeg går inn i historiebøkene som den første noensinne som begynner å bite negler etter fylte tredve år.

,

  1. #1 by Siven on april 13, 2011 - 1:23 pm

    Hihi!

    Litt gøy å se at det ikke bare er en selv som driver med slike «rare» sysler på fritiden.

    Dog vil jeg si at jeg ikke bruker ALL tiden min på slikt…..

    Det hender også at jeg ser på tv, ligger på sofaen med beina rett opp i luften og synger for meg selv.😉

    • #2 by slikejenter on april 15, 2011 - 1:48 pm

      nei, jeg håper jo at det er flere enn meg… (og det hender jo at jeg gjør andre ting. må understreke at dette er en hobby, ikke hovedbeskjeftigelse)

  2. #3 by smgj on april 13, 2011 - 9:48 pm

    Hva med lunulaspotting? Det driver jeg med.😉

  3. #5 by sukkerspinnet on april 14, 2011 - 4:55 pm

    Du blir iallfall kontinuerlig nyklippet?

    • #6 by slikejenter on april 15, 2011 - 1:45 pm

      vet du, nå har jeg klipt meg. for real, altså, hos en faktisk frisør. så nå må jeg finne en ny hobby.

Legg igjen en kommentar

