His voice

I går morges så jeg til min store glede – og sjokk – en kjekk mann ved kaffetrakteren. Det er lite av dette innen min del av akademia, så der man i andre bransjer er mentalt forberedt på at staute karer kan sprette frem fra hver en tue, lever jeg i et kjønnsvakuum der gjennomsnittsmannen er en kvinne på rundt femti.

I alle fall greide jeg å kvekke fram et hei (ingen håndhilsing, nervene mine tåler ikke det), smile søtt og styrte inn på do (som jeg i sannhetens navn var på vei til uansett). Intet mindre enn fire ganger har jeg sett denne kjekke ukjente i løpet av cirka fire timer.

Litt utpå dagen sto jeg og helte besk traktekaffe i koppen min, da jeg hørte skritt på vei i min retning. Et kjapt blikk opp fortalte at, joda, ung&kjekk hadde gått inn på kontoret like ved. Jeg frydet meg litt, for selv om jeg er meget betatt av han nye om dagen evner jeg fortsatt å glede meg over generell kjekkhet, særlig når kjekkheten er akkompagnert av et godt smil, som ung&kjekk her hadde. Fryden tok imidlertid slutt da jeg hørte en tynn, lys stemme snakke uavbrutt innenfor døra til kontornaboen min. High-pitch-o-rama.

Oh well. Det var gøy mens det varte.

, ,

  1. #1 by Grace on april 8, 2011 - 11:18 am

    Hahaaa!

  2. #2 by smgj on april 8, 2011 - 2:16 pm

    Nedtur!

    Du får se vedkommende for deg i stumfilm, da.😀

  3. #3 by slikejenter on april 8, 2011 - 10:18 pm

    Ja, jeg får jo det. Nå har jeg akkurat sett Kongens tale og tenker at, skitt au, det er vel ikke så farlig med litt lys stemme. Man får være glad for den nasen man har.🙂 (eller han har)

  4. #4 by Siven on april 9, 2011 - 7:35 am

    Sikkert like greit. Det er enklere å oppføre seg som tenkende menneske rundt de som ikke bare er «Kjekke».

    • #5 by slikejenter on april 13, 2011 - 11:05 am

      Sant nok. Det kan lett bli for mye av det gode.

  5. #6 by Elri on april 12, 2011 - 5:06 pm

    😀

  6. #8 by Maria on april 13, 2011 - 7:59 pm

    Hahaha!

    Husk, vi har aldri hørt stemmene til mennene i Dressmann-reklamene heller.

  7. #9 by Kristine on oktober 11, 2011 - 8:22 pm

    Årh. Eg har sakna bloggen din. Då eg på eit eller anna tidspunkt slutta å blogga sjølv, slutta eg liksom å lesa bloggar òg.

    … I dag har eg lest meg tilbake hit. Så verdt tida!

    • #10 by slikejenter on oktober 12, 2011 - 7:46 am

      Åh, Kristine er tilbake! Så stas!🙂

Legg igjen en kommentar

