Femti

Hentet fra Kristiane.org. Som fortsatt er Norges morsomste blogg.

1. Navnet ditt stavet baklengs?
G-I-L-E-M-M-E-H
2. Hvor ble foreldrene dine født?
I Nordland og Hordaland.
3. Hva er det siste du lastet ned på PC-en din?
Siste versjonen av Firefox..
4. Hva er favorittrestauranten din?
Jeg har mange.
Romantikk – Smia
Venninneheng – Delicatessen
Dagen derpå (herunder også venninneheng, forresten) – Delicatessen, Nighthawk, Nam Fah, en eller annen indisk.
Lyx – Fjord, Alex Sushi, Dinner (billig lyx)
5. Når svømte du sist i et basseng?
Oi. Det er en stund siden. To år?
6. Har du noensinne deltatt i et skoleteaterstykke?
Ja. Opptil flere. Grøss.
7. Hvor mange barn vil du ha?
Jeg vet ikke. Vil jeg ha barn? Kanskje ja, men ikke flere enn to.
8. Hva slags musikk misliker du sterkest?
Døll musikk i alle sjangre. Jeg kan ikke høre på danseband-musikk. Jeg har et problematisk forhold til støyrock.
9. Har du stemmerett?
Ja, herregud, jeg er da en tilårskommen ung kvinne.
10. Har du kabel-tv?
Ja. Gjennom Get, tror jeg.
11. Har du noensinne kjørt moped?
Ja, og det var veldig skummelt. Men enda verre å sitte på.
12. Har du noensinne tulleringt til noen?
Som barn var vel det som en hobby å regne.
13. Har du noensinne fått parkeringsbot?
Nei. Vi driver ikke med sånt der jeg er fra, og i Oslo har jeg (heldigvis) ikke bil.
14. Har du lyst til å hoppe i strikk eller fallskjerm?
Slett ikke.
15. Det fjerneste stedet du noensinne har reist til er? (Altså det som ligger fjernest fra ditt normale tilholdssted.)
Hawaii? Er litt dårlig på geografi.
16. Har du hage?
Nei, og jeg har vel svart belte i flora-drap. Jeg har lyst på hage, dog, men ingen evner som tilsier at jeg kunne ta vare på noe i den retning.
17. Hva er favorittegneserien din?
Jeg ler godt av Larsons gale verden og phdcomics.
18. Kan du virkelig alle ordene i nasjonalsangen?
Nei, men jeg kan vel et par vers. Kan også første vers i den franske (!). Utrolig hva som henger i fra skoletiden.
19. Bad eller dusj, om morgenen eller kvelden?
Dusjer stort sett om morgenen, men jeg synes det er egentlig bedre å gjøre det om kvelden. Gjør det når jeg har trent, da.
20. Den beste filmen du har sett den siste måneden?
True Grit.
21. Favoritt-topping på pizza?
tomatsaus, sopp, pepperoni eller noe god, dyr skinke. Masse parmesanost.
22. Potetgull eller popcorn?
Popcorn. Nei, potetgull. Nei, popcorn. Nei, potetgull. Jeg liker begge deler, best er sånne superchips og den derre oliveria eller hva den heter.
23. Hvilken leppestiftfarge bruker du vanligvis?
Nude. Eller en variant av lys rosa.
24. Har du noensinne røkt peanøttskall?
Kan ikke huske å ha gjort det, nei…
25. Har du noensinne deltatt i en skjønnhetskonkurranse?
Nei.
26. Appelsin- eller eplejuice?
Appelsinjuice. Ferskpresset. Eller eplejuice hvis det er den fra Hardanger.
27. Hvem var den siste personen du gikk ut og spiste middag med, og hvor spiste dere?
Jeg har spist mye ute i det siste. Delicatessen sammen med noen venninner? Eller var det… Nei, det var Noahs Ark. Ja, med noen venninner.
28. Favorittsjokolade?
Mørk sjokolade med havsalt. Eller mørk sjokolade med mint. Er også fryktelig glad i Nonstop og M.
29. Når stemte du sist i en meningsmåling?
Kan ha vært på gofugyourself.com…
30. Når spiste du sist en hjemmedyrket tomat?
Sikkert en sommer noen år tilbake. Herregud, det er ikke ofte.
31. Har du noensinne vunnet et trofé?
Nei, men jeg har noen diplomer.
32. Er du en god kokk?
Nja, ikke verst. Jeg er litt for utålmodig og litt for dårlig til å planlegge, men tar det igjen på kreativitet. Det pleier å bli godt. Men ikke utsøkt.
33. Klarer du å fylle bensin selv?
Ja, herregud.
34. Har du noensinne bestilt en vare fra en reklame?
Ja.
35. Sprite eller 7-up?
7-up.
36. Har du noensinne måttet bruke uniform på jobb?
Akk. I could tell you stories… Har jobbet mye som servitør og noen av stedene har de tvunget på meg lange skjørter og forklær og slikt. Og jeg har også vært del av et levende museum, noe som gjorde at 2004 gjerne omtales som «Sommeren av de skitne bein».
37. Hva var det siste du kjøpte på apoteket?
Tanntråd.
38. Har du noensinne kastet opp på et offentlig sted?
Nei, faktisk ikke. Eller – toalettet på et offentlig sted…?
39. Hva vil du helst; bli millionær eller finne ekte kjærlighet?
Hvis det er den store ekte kjærligheten, velger jeg den. Men hvis det bare er en sånn halvtår-tullekjærlighet tar jeg penga.
40. Tror du på kjærlighet ved første blikk?
Ja. Eller i alle fall veldig sterk interesse & tiltrekning.
41. Noensinne ringt et 820-nummer?
Nei. Ikke som jeg kan huske. Er det sånn telesex? Spådamer? Nei.
42. Kan eks-er være venner?
Ja. Men ikke med meg. Haha! Neida, jeg er vennskapelig med noen ekser, men ingen av dem har blitt nære venner. Men det handler vel litt om hvilket forhold man har hatt og ev. hadde før man ble kjærester.
43. Hvem var det siste mennesket du besøkte på et sykehus?
Å herregud, det er lenge siden. Min søster, flere år tilbake i tid.
44. Hadde du mye hår da du var baby?
Ja. Krøller.
45. Hvilken beskjed ligger på telefonsvareren din?
Min egen kleine stemme som ber deg legge igjen beskjed. Etter pipetonen.
46. Hvem er din favorittkarakter i Saturday Night Live?
Tina Fey. Jeg elsket SNL da jeg bodde i junaiten.
47. Hva var navnet på ditt første kjæledyr?
Peppi. Han var en undulat.
48. Hva finnes i veska di?
lommebok, nøkler, mobil, et utvalg lypsyler og lipgloss, gamle kvitteringer, ipod, drikkeflaske….
49. Favoritting å gjøre før du legger deg?
Lese. Høre på radio. Hvis jeg er hos han nye: kose og prate tull, sånn søvnig.
50. Nevn én ting du er takknemlig for i dag.
At jeg er blant den mikroskopiske delen av verdens befolkning som er født der jeg er født, aldri har opplevd traumer eller elendighet utenom livets gang, at jeg har jobb og gode venner og kanskje til og med snart en kjæreste. At jeg elsker og blir elsket. Det er ganske heldig, det.

  1. #1 by Ingrid B on april 5, 2011 - 1:22 pm

    Jeg sjekket innom kristiane.org senest i dag. Savner den bloggen! Kjenner du henne personlig? Hvis ja, be henne om aa vurdere aa komme tilbake. Savner mihoe ogsaa forresten. Dersom du kjenner henne, etc. Alle kule oslobloggedamer med kjenner kanskje ikke hverandre, men det er vel ganske sannsynlig at de leser hverandre. Og slikejenter, vaer saa snill, ikke forlat oss. Jeg oppdager saa mye fin musikk og smiler saa lett her inne.

    • #2 by slikejenter on april 5, 2011 - 1:51 pm

      Åh…så koselig (den siste altså). Jeg kjenner INGEN av dem, men skulle gjerne gjort det, for de virker som veldig morsomme og kule folk. Jeg bruker arkivet til Kristiane nærmest som en sutteklut – jeg blir alltid i godt humør og ler like godt av de samme tingene om og om igjen. Øverst på lista over ting jeg aldri blir lei av.

      Jeg har ingen planer om å slutte å blogge🙂

  2. #3 by sukkerspinnet on april 5, 2011 - 1:29 pm

    Håper det er ok at jeg stjeler denne?🙂

    • #4 by slikejenter on april 5, 2011 - 1:52 pm

      But of course, she said graciously (after having cheekily stolen it herself).

  3. #5 by Grace on april 5, 2011 - 10:20 pm

    Jeg kjenner Kristiane og kan bekrefte at hun er kul. Føler meg nesten litt ungdomsskoleviktig nå kjenner jeg🙂

    • #6 by slikejenter on april 7, 2011 - 7:14 am

      Åh! Ja, jeg kunne ikke tenkt meg noe annet. Hun er nødt til å være veldig kul og morsom. Og sympatisk. Hvis det høres ut som om jeg er litt avstandsidolforelska i henne er det nok bare litt fordi jeg er det.

  4. #7 by langelinjer on april 10, 2011 - 8:18 pm

    Fantastisk:-)
    Takk for øyeblikket.
    mvh
    Odd Roar Lange

  5. #9 by Maria on april 11, 2011 - 8:53 pm

    Du er så god! Jeg sitter her og smiler når jeg leser🙂

  1. Spørsmål og svar! « Sukkerspinneriet
  2. 50 raske, eller nei… 50 ja, raske nei. « proveitinthedark
  3. Femti (slikejenter-herming) | Frk. Plosiv

Legg igjen en kommentar

