Til alle de som våkner først

Återigen gryr dagen vid din bleka skuldra
Genom frostigt glas syns solen som en huldra
Ditt hår det flyter över hela kudden.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Vår gardin den böljar svagt där solen strömmar
Långt bakom ditt öga svinner nattens drömmar
Du drömmer om nåt fint, jag ser du småler.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Utanför vårt fönster hör vi markens sånger
Som ett rastlöst barn om våren dagen kommer
Lyssna till den sång som jorden sjunger.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

Likt en sländas spröda vinge ögat skälver
Solens smälta i ditt hår kring pannan välver
Du jag tror vi flyr rakt in i solen.
Om du var vaken skulle jag ge dig
allt det där jag aldrig ger dig
men du jag ger dig min morgon
jag ger dig min dag

  1. #1 by Sussie on mars 29, 2011 - 10:27 am

    Jeg liker denne, altså! Men jeg er nok mer enig med Lasse Lindh:

    Jag ger dig inte min morgon och inte min dag
    Du får nåt så mycket bättre
    Du får hela jävla jag
    Hela underbara, unika jag
    Inte nåt så fjuttigt som en morgon och en dag

    • #2 by slikejenter on mars 30, 2011 - 8:08 am

      Hehe, joda, den var heller ikke så dum.

  2. #3 by nadja on april 12, 2011 - 8:57 am

    jeg har nå hørt på denne nesten hver morgen etter at du postet den. takk!

    • #4 by slikejenter on april 13, 2011 - 11:06 am

      Så fint! Det er en nydelig sang, synes jeg.

Legg igjen en kommentar

