Jag är Lucy in the sky, jag är högt over molnen….

For tida verdens gladeste-nyforelska-finfin-eller-kanskje-det-bare-går-for-meg-låt. Den fikk oss til å hoppe rundt som gale lørdag kveld.

Jeg likte ikke den litt sløye Måndagsbarn, men denne, denne…! Jeg har spilt den cirka 100 ganger – og hadde jeg kunnet spise den hadde jeg gjort det.

Natten är ung och jag ligger vaken
Jag är «Lucy in the sky», jag är högt över molnen

Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka
För jag har trillat dit, jag har fallit, jag har vaknat

Ja, jag vet att hon är söt men håll tillbaka

För,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer – jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut

Du vet att,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Baby, jag tror jag är kär

I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller

Du och jag nu
Du snälla vänta, vänta, håll ut

Tio tusen meter upp i luften ser jag allt så klart
Jag vet att hon är söt, men det måste bli du och jag
Du och jag

För,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer – jag är nästan där
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer nu
Du, håll ut

Du vet att,
Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer
Baby, jag tror jag är kär

I taxin, i trappen, i hissen, i hallen
Jag faller
Faller

Oooooooh
Jag tror att jag faller, jag faller

Jag faller
Jag faller

  1. #1 by Lillan on mars 28, 2011 - 12:26 pm

    Du må høyre «Jajaja» frå same dama – litt meir bedroom-style (beste ordet eg fann i farten), men definitivt innanfor nyforelska-kategorien.

    Sjølv er eg meir i denne kategorien for tida:

    • #2 by slikejenter on mars 29, 2011 - 7:56 am

      Det som er litt pusig er at jeg egentlig ikke er noen Veronica Maggio-fan. Nöjd var ikke så verst, Jajaja… meh. Nei, altfor seigt. Jeg vil hoppe og danse nå, jeg! Men musikkanbefalinger setter jeg alltid pris på, så takk i alle fall 🙂

  2. #3 by koffeine on mars 28, 2011 - 5:16 pm

    Kul!

    • #4 by slikejenter on mars 29, 2011 - 7:57 am

      Verdens festligste låt akkurat nå! 🙂

  3. #5 by Ikke så forelska pike on mars 29, 2011 - 12:00 pm

    Slik jente!
    Det er så gøy å lese bloggen din for tiden. Det er en slik ro og lykke i ordene og mellom linjene. Sikkert mange grunner til det, men jeg vil tro at en viktig av dem er at du er nyforelsket. Derfor, har du noen råd til de av oss om ikke er det men som ønsker å bli det? Eksempelvis hvordan treffer man slike fine som det går an å bli forelsket i? Hvor er de? Hvilke kjennetegn skal man se etter?

    Forventingsfull hilsen
    pike

    • #6 by slikejenter on mars 29, 2011 - 8:11 pm

      Så koselig at du synes det. Ja, jeg er nyforelska og litt sånn oppi molnen et sted 🙂

      Og spørre meg om råd i forelska-henseende er kanskje litt som å spørre hugh hefner om ekteskapstips. But – I do enjoy dispensing them so I will!

      (dette er kanskje ikke riktig sted, slike «samtaler» trenger vin. selv har jeg bare en kopp suppe jeg slurper i meg)

      Han nye fine traff jeg en fordrukken kveld blant felles kjente. Selv om jeg var full skjønte jeg med en gang at han var en bra fyr (og kjekk). Så på mørke vinterkvelder kan de være på brune puber øst i Oslo.

      En av mine gamle kjærligheter (en av de store) traff jeg en fordrukken ettermiddag foran Gringo bar på Roskilde. Felles kjente kjente hverandre og plutselig snakka jeg med en hyggelig mann. Og plutselig kyssa vi og jeg skjønte at han er kanskje interessant. Så de kan være på festivaler der stemninga er god.

      En gammel flamme møtte jeg på kjøkkenet i kollektivet jeg bodde. Han kjente venninna mi og var tilfeldigvis naboen min i tillegg. Så de kan være mye nærmere enn du tror.

      Poenget er vel at de fine gutta er overalt, sikkert der du er også. Felles kjente er fint, da får du referanse samtidig. Men det aller beste tegnet er når du møter blikket til han fine du har kikka på og du kjenner at det kribler i magen. Sukk 🙂

      Men for å treffe noen som helst må man jo komme seg ut, helst for å ha det gøy. Hvis du har det gøy synes det, og da er det i alle fall lett å falle for deg.

      Jeg vet ikke om det hjalp i det hele tatt. Det er litt med forelskelse som med ting du mister – når du minst venter det, dukker det opp. Enten det er på varme sommerdager eller kalde vinternetter.

      Si fra hvis du trenger en wing-woman, da haha 😉 Og ikke minst – når du finner din nye fine.

      • #7 by Ikke så forelska pike, men snart! on mars 30, 2011 - 12:04 pm

        ÅÅÅ nå ble jeg optimistisk. Tror at man mister litt håpet i de mørke vinterkveldene, men nå har lyset og våren og kanskje også optimismen (!) kommet for å bli.

        Venners venner! Det er smart. Du tar det faktisk et hakk lenger, og det gjør det genial, venners kjente kjente! eureka!

        Jeg føler vet at jeg har møtt venners venner, men dette neste hakket er mitt nye håp!

        blikkontakt er notert. blikkontakt med kribling i magen har jeg begynt å glede meg til.

        østpå og youngstorget er der jeg befinner meg allerede så dette lover godt.

        og ja, wing-woman tilbud taes i mot med takk og skulle jeg finne.. nei…. NÅR jeg finner lykken skal du definivt få beskjed!

      • #8 by slikejenter on mars 31, 2011 - 7:28 am

        Det er godt å høre – det eneste som her sikkert her i verden (bortsett fra at vi skal dø, men det er så… avsluttende å tenke på) er at ingenting er statisk og alt i flyt og endring ehel tida. Og da helst den rette veien, hilsen optimisten som tror hun skal bli ferdig med avhandlingen sin på tida.

Legg igjen en kommentar

