Jag bjuder

Jeg byr på meg selv. I alle fall gjennom bloggen, selv om den er anonym, noe jeg er ganske sikker på ikke spiller den ringeste rolle for de som leser. Anywho – i dag byr jeg på mine mest bisarre egenheter*, på Tirills oppfordring. Ti stykker. Les det og føl dere bedre etterpå («jaja, jeg er i alle fall ikke så weird som hun der»).

-Jeg har et nærmest manisk forhold til vafler. Det tror jeg kanskje mange har (alle liker vafler!), men jeg blir helt salig av vafler og greier aldri gå forbi en vaffelbod uten å kjøpe. Jeg mener dessuten at det burde vært påbudt med vaffelsalg for alle serveringssteder. Verden blir bedre med vafler. I dag er det den internasjonale vaffeldagen, til de av dere som måtte leve i uvitende mørke, og jeg anbefaler derfor alle å ta en ekstra vaffel!

-Jeg har veldig tøyelige håndledd. Jeg kan sitte med håndflatene på lårene, fingrene vendt inn mot meg, sånn som man strekker ut underarmene og synes at det er en behagelig stilling. Mange synes ikke det er spesielt behagelig å se på, tvert i mot har enkelte til og med hevdet at det ser ut som jeg har brukket hendene og plassert dem sånn.

-Jeg har ved to anledninger det siste året kjøpt sko jeg synes er vonde å ha på (de er en halv størrelse for små), men for fine til å la stå igjen i butikken. Selv om de var skrekkelig dyre. Det verste av alt er at jeg bruker skoene. Jeg lider gjerne litt, men bare for stilen.

-Jeg har ganske sterke OCD-trekk. Det gir det seg utslag i måten jeg drikker kaffe på, spiser sjokolade (ikke hvordan jeg kjøper sjokolade, heldigvis, jeg kjøper sjelden, men når jeg gjør det gnafser jeg den manisk i meg), sjekker facebook og browser ebay. Som et eksempel har jeg akkurat glupsket i meg 20 dadler (eller noe deromkring). Dessverre ser ikke denne manien ut til å la seg overføre til jobb.

-Som Tirill misliker høye glass, misliker jeg små kaffekopper. Jeg blir irritert av sånne små tertefine kopper som gamle damer (og noen unge) insisterer på å servere (vanlig) kaffe i. Espresso – greit. Kaffe – serveres best i mengder. At de små koppene er pene å se på er en helt annen ting. Se for øvrig forrige punkt.

-Jeg tror jeg er mye høyere enn det jeg er, og blir alltid overrasket når jeg ser meg selv ved siden av en normalt høy person i et speil. Går det an å være så liten? tenker jeg da. Jeg er som en av de små gneldrebikkjene som tror de er store, bare at jeg ikke gneldrer.

-Det som irriterer meg mest i det offentlige rom er uoppdragne og/eller bråkete unger og voksne.

-Jeg er flink til å utnytte matvarer og ta vare på rester. Nøysomhet (bare denne typen er jeg redd) har jeg lært hjemmefra og jeg synes det er utrolig trist å kaste mat.

-Når jeg har pusset tenner om kvelden spiser jeg aldri noe etterpå. Dette henger også igjen fra barndommen og det er fascinerende at det akkurat er denne ene tingen som henger igjen, når jeg på andre områder har latt humla suse.

-Jeg har et nærmest usunt forhold til norskspråklig rock og blir helt salig av band som Raga, Jokke & Valentinerne, DeLillos, Vannskrækk, DumDum etc. Er meget optimistisk i forhold til nye Oslo Ess.

*Jeg kan i grunn ikke love at disse ti egenhetene er de mest bisarre. Men de er bisarre og de er egenheter, så jeg håper det holder.

  1. #1 by sukkerspinnet on mars 25, 2011 - 10:51 am

    Elsker DumDum. Kjøper oftere ubehagelige sko enn behagelige. Irriterer meg grønn over bråkete og uoppdragne mennesker i alle aldre og størrelser.

    Men jeg liker ikke vafler! (Med mindre de er laget med ekstremt mye kjærlighet.) Der har du min særegenhet! 😛

    • #2 by slikejenter on mars 25, 2011 - 10:58 am

      Horror! Liker ikke vafler! Jeg mangler ord! Men ikke utropstegn!!!!

  2. #3 by Tirill on mars 25, 2011 - 12:22 pm

    Hehe, dette er gøy!

    Vet du, jeg har faktisk klart å slutte å kjøpe for små sko. Men så er føttene mine så sliteskadet at jeg får gnagsår av tøffler til og med.

    • #4 by slikejenter on mars 29, 2011 - 8:00 am

      Ja, det er helt fjernt, så jeg håper jeg har gjort det for siste gang. Det vil jo vise seg.

  3. #5 by Marianne on mars 25, 2011 - 12:43 pm

    Tror jeg har vært for mye på jobb i det siste. Leste: «Jeg har ganske sterke OECD-trekk»….
    Det hørtes skikkelig dølt og trist ut, så ble veldig glad da jeg oppdaget at hodet leste en E for mye.

    Feirer med å spise en ekstra lunsj-vaffel og gå tidlig hjem fra jobb 🙂

    • #6 by slikejenter on mars 29, 2011 - 8:01 am

      HAHAHA! Høres ut som noe jeg kunne trodd i forbifarta, smådyslektisk som jeg er. Rett inn i Europa-byråkratiet, liksom.

  4. #7 by AM on mars 25, 2011 - 2:57 pm

    Kjenner meg veldig i gjen i punkt 7, 8 og 9. Og vafler er godt, men jeg er jo søren meg så sunn om dagen at det blir lite med slikt.

    • #8 by slikejenter on mars 29, 2011 - 8:02 am

      Så flink, da 🙂 Jeg unner meg alltid en vaffel når de kommer min vei – dessverre (ev. heldigvis) er det jo ikke hver dag.

  5. #9 by Maria on mars 25, 2011 - 4:41 pm

    Jeg hadde likt å kjent deg på ekte, tror jeg. Vi er litt like, vi!

    Og takk. Nå må jeg lage vafler.

    • #10 by slikejenter on mars 29, 2011 - 8:03 am

      Det hadde sikkert jeg også, i og med at jeg har kjempesans for folk som er som meg. Litt mer skeptisk til andre. 🙂 Skal huske å hilse hvis jeg ser deg på ordnetlig en gang (jeg har jo sett bilde av deg på bloggen).

Legg igjen en kommentar

