«Himmel og helvete»

Hvis dere bare skal lese èn filmslakt denne våren, la det endelig bli Ulrik Eriksens eminente nedsabling av norske Pax i Morgenbladet.

Riktignok var jeg lett bakfull da jeg leste, men tro meg, det er ikke til forkleinelse for skribenten.

Det verste av alt var at jeg nesten fikk lyst til å se filmen for å le av dens potensielle håpløshet.

  1. #1 by Ulrikke on mars 21, 2011 - 6:47 pm

    Haha! Det skal jeg gjøre. Har lest Pax bli slaktet i to andre aviser, og fikk den samme følelsen: jeg vil oppleve denne beryktede elendigheten.

    • #2 by slikejenter on mars 23, 2011 - 12:15 pm

      Ja, jeg har aldri gått på kino for å se en DÅRLIG film, men en gang må vel være den første 🙂

  2. #3 by Synline on mars 22, 2011 - 2:35 pm

    Tror Pax har potensiale til å rive Dis ned fra kalkunpallen jeg altså! Ikke noe er som et velformulert, syrlig slakt 🙂

    • #4 by slikejenter on mars 23, 2011 - 12:16 pm

      Ja, som sagt, jeg tror jeg er nødt til å se den.

  3. #5 by Tirill on mars 22, 2011 - 8:30 pm

    Jeg synes litt synd på Pax. Kjipt å ikke være likt av noen.

    Har forresten utfordret deg inne på min blogg.
    Håper du tar det på strak arm!
    🙂

    • #6 by slikejenter on mars 23, 2011 - 12:18 pm

      Det er kjipt, men så blir den kanskje en kultfilm om noen år. Jeg lurer på om det ikke er mer uinteressant å være middelmådig enn skikkelig møkkadårlig. Men joda, stakkars PAX. Den har da aldri bedt om å bli lagd.

      Jeg tar det på strak arm, men det tok forbausende lang tid å finne noen særheter. Kanskje jeg ganske enkelt er middelmådig 🙂

Legg igjen en kommentar

