Dårlige tider

Jeg har nesten vent meg til at det er sånn det er. Hun smiler. Bare litt. Vi snakker om gutter, som vanlig, om puling, om klining, om kjærester. Eller i hennes tilfelle: mangelen på det.

Jeg kjenner meg litt som en millionær som vifter med seddelbunken foran en uteligger. Dette kan du få til du også, hvis du bare jobber hardt!

Kanskje jeg er blitt jomfru igjen? Hun ler. Jeg ler. Galgenhumor er ei jentes beste venn.

Før du vet ordet av det, sier jeg. For det er det gode venninner sier. Den lille stemmen som hvisker: jeg er glad det ikke er meg, den får hun aldri høre.

  1. #1 by Maria on mars 16, 2011 - 10:43 am

    Ahh, jeg krysser fingrene for at hun får seg noe snart! Kanke tørke ut heeeelt heller.

    Galgenhumor forever 🙂

  2. #2 by Tenkerbell on mars 16, 2011 - 11:20 am

    Åh det er så trist og så vanskelig og så sårt… Hva gjør man for venninnen? Kan man gjøre noe for venninnen? Mine finnmarkstriks fungerer ikke som tiltenkt, litt fordi hun er for sjenert og litt fordi hun ikke vil ha de mennene som tiltrekkes av finnmarkstriksene… Huff, jeg blir helt fælen og lei av å tenke på det…

  3. #3 by annikken on mars 16, 2011 - 11:26 am

    Godt skrevet – veldig gjenkjennende! Jeg vil jo helst at alle vennene mine skal ha det bra…!

  4. #4 by Frøken Hamilton on mars 16, 2011 - 12:04 pm

    Uff.. jeg kjenner meg igjen i dere begge. Jeg har absolutt vært på begge sider av gjerdet. Det er jo ikke så mye man kan si egentlig, kanskje aller mest bare lytte. For noen ganger er det bare skikkelig DRIIT å være singel, men så plutselig er det ikke så verst igjen. Jeg prøver som regel og muntre opp med » Det skjer når du minst venter det, plutselig sitter du der med en fantastisk mann!» Og det er jo gjerne slik det er 🙂

  5. #5 by smgj on mars 16, 2011 - 12:41 pm

    … og det verste er faktumet at det er først i det øyeblikk at man gir opp jakten og gir faen at man blir tiltrekkende. Det er INGENTING som er så skremmende for et mannebein som «kjærestedespreasjon», dessverre.

    Jeg tror det beste man kan gjøre er å være en god venninne med tid & åpen dør (og ikke av den typen som henger i leppa på kjæresten hele døgnet).

  6. #6 by slikejenter on mars 17, 2011 - 4:04 pm

    Maria: Vi kraysser fingre! Og tær! 🙂

    Tenkerbell: Ja, det er litt kjipt. Samtidig som jeg selvsagt ikke sier at kjærester er den eneste veien til lykken. Jeg har for legnst innsett at jeg heller ikke egner meg så godt til match-making, selv om jeg selv synes jeg har noen utmerkede ideer til par noenganger. Akk o ve.

    Annikken: Ja, ikke sant? Mange har det jo utmerket som single, men så er det noe med dem som savner par-livet så veldig og ikke helt finner det…

    Frk H: Den tar jeg også. Og det er jo sant da 🙂

    Smgj: Word. Jamfør frk H over deg. Håper jeg er en ganske god venninne både for de single og de litt mer satte 😉

  7. #7 by annikken on mars 18, 2011 - 9:47 am

    Ja, det er særlig de som så gjerne ønsker en kjæreste jeg tenker på… Har en venninne hvor det liksom ikke funket denne gangen heller, og hun er så lei seg. Og det er så kjipt og jeg ønsker henne det beste. Men det skjer når man minst aner det – får håpe det blir snart for alle som ønsker det!

Legg igjen en kommentar

