Om kjærlighet

Har dere sett det nye toalettpapiret fra Lambi, det med små kjærlighetsdikt eller velvalgte ord om å elske på norsk og svensk?

Kanskje dette ikke er nytt, men for meg er det det. Helt siden jeg kjøpte min egen leilighet har toalettpapirinnkjøpene forgått med så lange intervaller at jeg begynner å lure på om jeg rett og slett burde tilbringe mer tid hjemme – på doskåla. Anyways.

Jeg var på besøk hos en venninne for noen uker siden, og mens jeg satt der, på klosettet, som min salig bestemor ville sagt, falt blikket på dorullen. «Kjærligheten venter rundt hvert hjørne. Hvorfor går jeg i sirkler?» Eller noe slikt. Jeg begynte å rulle ut litt papir for å lese mer, og må tilstå at dette appellerte til romantikeren i meg, nyforelska og slitsom som jeg er. Helt til jeg skulle bruke det selvsagt. Da følte jeg at kjærligheten ble skylt ned i do, for å si det litt pent.

Det ble den selvsagt ikke. Og neste gang jeg var på butikken hjemme, kjøpte jeg Lambi-papir med kjærlighetsdikt. I går så jeg at han nye har gjort det samme. Tilfeldig? I’d like to think not.

Og siden jeg er så godt i gang kan dere jo få et lite dikt her som dere ikke kan tørke dere med:

At smørrebrød er ikke mat
Og kjærlighed er ikke hat
Er alt det jeg for tiden vet
Om smørrebrød og kjærlighed

(Johan Herman Wessel)

  1. #1 by astarkvedja on mars 9, 2011 - 4:34 pm

    Ah, Johan Herman Wessel – min favoritt!

  2. #3 by AM on mars 10, 2011 - 11:40 am

    Dette blir man jo reint forelska av å lese!❤

Legg igjen en kommentar

