Tanker 1. mars

Jeg tar meg selv å være ualminnelig lite interessert i ski-vm. Daglig ser jeg horder av mennesker som kuter til og fra med røde anorakker, luer og sekker med flagg på og i. De ser veldig norske ut, selv om jeg vet det er juks. Om en uke er de ute av skihabitten. Marit Bjørgen! Petter Northug! De andre! Her om dagen sto fjernsynet på og jeg så et utdrag fra underholdningen nede på Universitetsplassen. Sangen var grei nok. Den kleine pardansen var derimot på grensen til uutholdelig. Jeg synes dessuten synd på alle de som ikke vinner. Nei, vm er ikke for meg. I stedet har jeg begynt å se SATC – atter en gang.

Mine første grå hår er observert (av meg selv, heldigvis). Overmannet av forferdelse og gru løp jeg rundt i leiligheten på jakt etter en pinsett (hos meg fins det ingen selvsagt plass for dette redskapet), før jeg med lettelse kunne kvitte meg med utysket. Frisørtime er bestilt.

I natt drømte jeg at Sufjan Stevens-konserten i april ble en gedigen skuffelse. Ikke bare sang Sufjan på norsk, han hadde elendig uttale, hadde latt håret gro og virket generelt å være i ganske dårlig humør. Selv brukte jeg store deler av konserten på å klage til sidemannen og spise betydelige mengder Malaco godt & blandet.

Når kan man begynne å be med seg den nye daten sin på ting som er litt fram i tid uten å virke som en giftesjuk kaninkokende despodame? Og hvor lang tid i forveien er greit? (Her tar jeg med glede i mot synspunkter fra dere som leser)

Jeg gruer meg til tannlegen i morgen. Jeg VET at jeg har hull.

,

  1. #1 by Tenkerbell on mars 1, 2011 - 1:12 pm

    Jeg fikk panikk når Gartneren ga meg billetter til konsert med favorittbandet mitt og konserten lå 3 uker frem i tid. (Vi hadde da datet i 7 måneder og dette var en julegave.) Jeg hadde også relativt store kvaler når vi bestilte en sydentur som lå en og en halv måned frem i tid når vi hadde tøyset sammen i et og et halvt år… Men jeg er nok ikke typisk (verken giftesyk eller normal),og dermed tror jeg vi kan lene oss på følgende formel:
    Ikke gæren eller giftesyk = dager til arrangement * flørtefaktør / antall dager siden første date

    Ps: nevnte jeg at jeg blir livredd og får pustevansker av regnestykker når det er bokstaver i dem? Mulig formelen er ubrukelig, men jeg vil ha kreditt for forsøket!

  2. #2 by slikejenter on mars 1, 2011 - 1:27 pm

    Aiai! En FORMEL! Dette liker jeg, selv om jeg tenker at vi etter hvert må utarbeide en slags skala for hvor disse grensene går. Flørtefaktor 1-5, f eks? I så fall har jeg regnet meg fram til tallet 2. Fint tall. Jeg tror jeg venter litt til. (du får masse kreditt for forsøket!)

  3. #3 by astarkvedja on mars 1, 2011 - 1:36 pm

    Mmm…. Godt & blandet (Jeg er masterstressa og får derfor bare med meg en svært liten del av det jeg leser. Stort sett alt som involverer sukker og kalorier – og KUN det, med andre ord).

    • #4 by slikejenter on mars 2, 2011 - 9:20 am

      kjenner til det der. veldig snevert interessefelt, kombinert med nærmest psykotisk fokus på kaffe og snop. joda, det ble da en master av det, men jeg var ikke noe hyggelig de siste månedene (jeg insinuerer ikke at du er kjip, bare at jeg forstår det hvis du er litt sånn som jeg var).

      • #5 by astarkvedja on mars 2, 2011 - 1:48 pm

        Blir man hyggeligere som stipendiat?
        Jeg holdt på å halshugge min ellers fortreffelige kjæreste da han knitret overdrevent mye med avisa i går mens jeg var i skrivepsykoseland. Kan være grunnet begrensa tilgang på sjokolade.

      • #6 by slikejenter on mars 2, 2011 - 2:40 pm

        MAn blir ikke hyggeligere som stipendiat, men perioden er lengre, sånn at idiotoppførselen fordeles utover og merkes ikke like godt. Om et års tid, derimot, regner jeg med å være forvandlet til en borderline-pasient, vekselvis rasende på alle og dypt deprimert. Gleder meg.

  4. #7 by sukkerspinnet on mars 1, 2011 - 1:40 pm

    Fint at jeg ikke er den eneste som er ualminnelig lite interessert i ski-vm. Jeg har ikke sett et eneste minutt med ski-vm, faktisk.

    • #8 by slikejenter on mars 2, 2011 - 1:56 pm

      gratulerer med det! ganske godt gjort vil jeg si, iom at vi blir bombardert med norsk skiglede i alle kanaler. akk ja. snart er det over.

  5. #9 by Tenkerbell on mars 1, 2011 - 1:50 pm

    Når jeg tenker meg om (noe jeg sjelden gjør, så det var litt uvant) burde det nok vært en slags forholdsskala på flørtefaktoren, ja. Og det burde nok også vært en slag tolkning av tallene du får ut i enden, men jeg tror vi holder oss til at partall er finfint og at 10 er det fineste av alle! 29 er forresten oddetallet som er unntaket og får du 29 ut av dette regnestykket kan du reise verden rundt om 5 år, tror jeg…

    Huff, mattelæreren min hadde vridd seg i smerte hvis han så at jeg lekte meg med formler. Jeg måtte love på tro og ære at jeg aldri mer skulle gjøre det når han klarte å dra meg gjennom eksamen med en solid E som resultat. Beklager, unnskyld og enstshuldigung. (Og der fikk jammen med tysklæreren min en rett venstre også, stakkars mennesker…)

    • #10 by slikejenter on mars 2, 2011 - 9:23 am

      jeg ser konturene av en søknad til forskningsrådet. dette burde det offentlige bruke penger på, jeg står gjerne for forskningen, selv om jeg heller ikke (kremt) akkurat er noen matematiker.

      regner dog med at mattelæreren ikke leser bloggen min, og alle kan fortsatt leve i lykkelig uvitenhet. Tenkerbell gjør ting hun ikke kan (men har likevel gode ideer) 😀

  6. #11 by koffeine on mars 1, 2011 - 4:09 pm

    Jeg er også ualminnelig lite interessert i ski-vm. Ble hakket mer interessert da jeg oppdaget at Deli de Luca har gratis boller en time når Norge tar gull.

    Hm, det med framtidsplanlegging spørs veldig hvordan stemninga er mellom dere, tenker jeg. Hvis det er Sufjan-konserten du tenker på (oh jolly joy – jeg gleder meg!), så er jo det en veldig fin ting å ta noen med på + at kanskje han bare blir glad for at du ser for deg at han fremdeles er i bildet i slutten av april. Hvis du ser for deg det, da.

    • #12 by slikejenter on mars 2, 2011 - 9:19 am

      hahaha! ja, nå når jeg vet om bollene kommer jeg også til å følge med 😀

      ja… til det andre altså. jo, jeg vil jo gjerne at han skal være i bildet da. jeg ser jo det for meg i grunn. skal spørre snart, men ikke riktig ennå 🙂 (jeg hadde jo blitt kjempeglad hvis det hadde vært motsatt)

  7. #13 by Frøken Hamilton on mars 2, 2011 - 1:59 pm

    Ski-VM er kjedelig.

    Når det gjelder å spørre om ting frem i tid: Jeg er sinnsykt pysete, tør knapt og spørre på en torsdag hva han skal i helgen..Brent barn skyr ilden,sånn er det bare 😦 Men jeg ønsker ikke at andre skal være slik som meg, så jeg synes du skal spørre! Men kanskje vente litt, hvis det ikke er noe hast med billettbestilling 🙂 Jeg heier på dere !

    • #14 by slikejenter on mars 2, 2011 - 2:37 pm

      Jeg har billetter. Og jeg skal spørre. Til nå har jeg kun invitert ham med på ting som er maks en uke fram i tid, så to måneder er litt lenge. Tror jeg. 🙂

  8. #15 by Linda on mars 2, 2011 - 7:09 pm

    Sufjan Stevens? På Bergenfest? Jeg har vurdert å gå på den selv 🙂 Så deilig i Bergen i april, mai og juni – konserter hele veien :)Du kan bare ymte frampå.. 🙂 Lykke til uansett!

    • #16 by slikejenter on mars 2, 2011 - 8:25 pm

      Jeg skal i Oslo, da, men Sufjan blir bra uansett. Jeg skal ymte. Diskrèt… 😀

  9. #17 by Farida on mars 3, 2011 - 11:57 am

    Jeg tror man kan be med seg daten til noe som ligger halvparten så lang tid fram i tida som den tida man har datet. Altså, har man datet i to måneder, kan man invitere på noe om en måned osv. Men det er utrolig skummelt! En venninne av meg som var i begynnerfasen satt på gjerdet angående nyttårsfest aldri så lenge fordi hun ikke turte å ta opp temaet med nestenkjæresten før i romjula en gang. Veldig vanskelig, det der.

    Jeg har også minst ett grått hår! Kan ikke skjønne at ingen andre har kommentert på den delen. Første gang jeg fant det ringte jeg hysterisk til kjæresten og fikk ham til å forsikre at han elsket meg fremdeles. Det hjalp sånn litt. Jeg tror ikke det har kommet flere, selv om j*velen vokste ut igjen like grå, men jeg tør egentlig ikke lete så nøye…

    • #18 by slikejenter on mars 4, 2011 - 12:50 pm

      Fin tidsregel. Skal holde meg til den. Kanskje. Jeg må kanskje spørre litt før.

      Grå hår… Jeg ble litt manisk, men forsto at det egentlig var complete waste of time å lete, for det er virkelig ikke mange å finne. Og ingen andre ser det jo. Håper jeg. 🙂

      • #19 by Alt godt on mars 8, 2011 - 11:04 pm

        Eg ga han billettar til København-tur i julegåve, med avreise 3. mars. Vi har vore saman sidan 1. oktober. Det vart ein superfin tur!

        Vi bestilte sommarferie (med mine barn!) i januar, avreise 1. august. Vi bryt visst alle formlar. 🙂

Legg igjen en kommentar

