A dark horse

Jeg er hjemme på ferie. Ute er det grått og jeg har lyst til å lese noe, drikke te, kose meg. I et anfall av falsk pliktfølelse har jeg tatt med et lass teori, men ikke en eneste saftig roman.

I bokhylla finner jeg imidlertid flere interessante titler. En stikker seg ut.

The Game av Neill Strauss.

Mistanken faller straks på min søster. Kanskje har hun ikke kjøpt den selv, men den må være hennes. Jeg konfronterer henne. Hun skjønner ikke hva jeg snakker om. -Den er ikke min sier hun, og jeg tror henne.

Jeg finner min mor foran tv-en.
-Mamma, sier jeg. -Er denne din? Jeg holder boka opp.
-Ja, sier hun, litt defensivt innbiller jeg meg.
-Virkelig? humrer jeg.
-Ja, jeg kjøpte den på en flyplass, sier hun.
-Lærte du noen triks? Jeg ler.
-Ja, tenk, sier mamma og høres ikke et øyeblikk som om hun er over 60. Kanskje 20.

-Bra, sier jeg. -Jeg leser den nå.

Jeg snur meg før jeg går ut og jaggu sitter hun ikke og gliser for seg selv i godstolen.

  1. #1 by Maria on februar 2, 2011 - 2:56 pm

    Hahhaha, for ei herlig mor du har! Fantastisk!

  2. #3 by vaarloek on februar 2, 2011 - 8:40 pm

    aller mest skulle jeg ønske jeg ogsa var hjemme på ferie akkurat nå. tre uker inn i skoleåret, nesten fire. snakk om utholdenhet!

    (og knis)

    • #4 by slikejenter on februar 3, 2011 - 8:10 am

      Jeg er hjemme bare to ganger i året. Det er stort sett greit. Men av og til får jeg akutte anfall av nordlandslengsel. Og innimellom savner jeg mamma endel🙂

Legg igjen en kommentar

