Førrjævli

Den akademiske roen er brutt. Brannalarmen uler, og ut fra kontorene strømmer overraskede og lett irriterte forskere.
-Hvorfor må de alltid ha brannøvelse når det er kaldest?

Et av de evige spørsmål.

Ute i den kalde lufta våkner vi, og innser at ingen helt vet hva som skjer. Hvor er etasjeansvarlig? Kommer noen og sier fra når vi kan gå inn?

-Fint med litt luft, prøver jeg.
-Ja, ja, man våkner jo litt, sier kontornabo.
-Ja, istemmer kontornabo to. Og legger til: -Æ trur folk undervurderer hvor sliten man faktisk blir av denne typen tankearbeid. Æ kan gå fra jobb å være heilt utslitt. Etter å ha skrevve ei halv side. Det e jo førrjævli! Skulle tru æ hadde gravd grøfte.

Akademiske fnis høres fra gruppen, som like etter ble skysset inn igjen av en oppgitt vaktmester. Hadde ingen lest e-posten? Dette var en test av røykvarsleren. Ikke av brannrutinene. Jeg ser han ikke er særlig imponert over akademia. Men det er greit for vi er ikke alltid så imponerte vi heller.

  1. #1 by Astarkvedja on januar 27, 2011 - 9:43 am

    Åh, nå føler jeg meg veldig mye bedre med min (føles det) ynkelige progresjon! Takk!

  2. #2 by smgj on januar 27, 2011 - 10:32 am

    Hihi – akkurat det jeg trengte på en dag hvor jobben går i motbakke.

  3. #3 by Lillan on januar 27, 2011 - 11:03 am

    Haha! Trur dette er eit relativt vanleg problem/frustrasjon i desse krinsar. Me hadde rørleggar + elektrikar her i vekene før jul for å oppgradere toaletta. Alle var SÅ imponerte over at det gjekk an å sjå ein forskjell frå dag til dag på arbeidet. Ein utbrøyt til og med: «Så fantastisk det må vera å gå heim etter endt arbeidsdag og tenkje at ‘I dag har eg GJORT noko’!

    Vi får heller berre tenkje på alt arbeidet som ligg bak dei to ynkelege setningane (minst eit lite lass med leste artiklar), og forhåpningsvis blir NOKON imponert over arbeidet vårt når vi eingong blir ferdige🙂

  4. #4 by vaarloek on januar 31, 2011 - 1:29 am

    SKULLLE TRU Æ HADDE GRAVD EI GRØFT!

    bra sitat. jeg er fan.

  5. #5 by Maria on februar 2, 2011 - 2:46 pm

    Hahhaha, perfekt! Det er ikke bare bare å holde til i den akademiske verden. Fnis.

Legg igjen en kommentar

