Akkurat passe støtte

Jeg er en mammajente. Alltid vært. Selv om mamma og jeg ikke snakker så ofte sammen kan vi i utgangspunktet snakke om det meste. Det faller meg naturlig å fortelle henne om nye menn, jeg kan godt si at jeg har vært for full eller at jeg er lei meg og ikke vet hva jeg skal gjøre.

Slapp av, de fleste samtalene våre er ikke sånn. Jeg får nervøse rykninger av for mye inderlighet mellom familiemedlemmer. Dette skyldes utvilsomt mentale skader hos meg, men sånn er det altså.

Mamma er ikke som andre mødre. Hun maser ikke om barnebarn eller kommer med kleine hint om at jeg skal gjøre slik eller sånn eller hvorfor har jeg ikke kjæreste (hun vet jo jeg prøver). Mamma sier:

Slapp av. Det skjer når det skjer. Du har det ikke travelt. Selv om du er 30.

Jeg ser ut som er er 25, sier jeg frekt.

Hun ler og sier at ja, jeg gjør i grunn det. Men du må ikke stresse med det.

(Jeg lurer på om hun kan høre at jeg stresser litt med det, selv om jeg nesten aldri innrømmer at jeg gjør det)

Jeg skal ikke stresse, lover jeg.

Det er fint. Har du husket å kjøpe røykvarsler?

Øyeblikket er over. Takk og lov for en sånn mamma.

,

  1. #1 by Tenkerbell on januar 18, 2011 - 1:26 pm

    Fine mammaen🙂

    Og har du huske å kjøpe røykvarsler?
    Hilsen Eiendomsmegleren!

  2. #2 by slikejenter on januar 18, 2011 - 1:31 pm

    Nei! Men jeg skal kjøpe i dag. Lover🙂

  3. #3 by Tenkerbell on januar 19, 2011 - 10:24 am

    Godt! 😉

    • #4 by slikejenter on januar 19, 2011 - 11:44 am

      Jeg var så godt i gang at jeg faktisk kjøpte BRANNTEPPE også🙂

  4. #6 by viltin on januar 22, 2011 - 6:38 pm

    Enig!!

Legg igjen en kommentar

