Si meg hvor du har veska di og jeg skal si deg hvem du er…

Dette er en sånn fiffig meme-ting som folk driver med ute i bloggeland, er det ikke?

Av en eller annen mystisk grunn synes folk (herunder jeg) at det er veldig gøy å fortelle om hva vi har i veska, på nattbordet, i sminkepungen eller i kjøleskapet. Hvorfor? Ingen anelse.

Men det slo meg nå nettopp, at den dagen du plutselig ikke har veska di, er det ikke lenger innholdet som teller. For vi vet vel alle hvor forsmedelig det er å oppdage litt sånn utpå dagen derpå at oi, noe mangler. Vanligvis nøyer jeg meg med en lipgloss eller en eyeliner. På lørdag lot jeg likegodt hele veska ligge.

Det aller verste er selvsagt den telefonen du må ta, den der litt unnskyldende, lett skamfulle-med-et-hint-av-latter-i-stemmen-samtalen med en eller annen servitør, daglig leder eller hvem du nå får tak i. Jeg har «glemt» igjen veska. Du hører i andre enden at den kjøper de ikke. Akk, tenker de. Enda en fyllik. Kan de ikke bare passe på tingene sine?

Omtrent det samme tenkte jeg da jeg våknet søndags morgen. Mange spørsmål meldte seg umiddelbart: Hvor er jeg? Hvem er han fyren der? Hvor full går det an å bli? Og hvor i helvete er veska mi?

Som man reder så ligger man.

  1. #1 by R on januar 18, 2011 - 6:36 pm

    Høhø. She’s back!

  2. #3 by plosiv on januar 18, 2011 - 10:15 pm

    Er det lov å like dette?

    • #4 by slikejenter on januar 19, 2011 - 8:27 am

      Ja, det får du lov til fordi jeg fikk igjen veska mi, innhold og det hele. Og akkurat da jeg fant ut at jeg var for flau til å be den stakkars kavaleren min om unnskyldning for å ha terrorisert ham, får jeg en melding der han lurer på om alt gikk greit med meg. Snille gutter altså. De trekkes mot meg som møll mot lyset. Så ja, lik i vei!

Legg igjen en kommentar

