It’s not me, it’s (definitely) you

Jeg beklager å måtte plage dere med enda mer mjæling om simu-forholdet mitt som ikke fungerte, men dere trenger jo strengt tatt ikke å lese videre.

Status: Jeg skulle gjøre slutt på elendigheten. Etter mye stille og høylydt kontemplasjon bestemte jeg meg for å være ærlig. Men – ikke slem. I et brudd henger dessverre de to tingene uløselig sammen.

Ærlig: Jeg er ikke forelska lenger
Slem: Jeg er ikke forelska lenger fordi du irriterer meg og egentlig orker jeg ikke tanken på å ha sex med deg. Noensinne. Du er så…. tynn! Og umandig! Og sytete!

Å gå fra å være forelska til uforelska skjer jo ganske ofte. Heldigvis. Jeg tenker med gru på hva som hadde blitt av meg hadde jeg fortsatt vært sammen med min første seriøse kjæreste. Det er, darwinistisk sett, survival of the fittest (boyfriend). Hvorfor forelskelsen tar slutt aner jeg ikke. Kanskje er det noe kjemisk. Kanskje er det mentalt. Jeg vet ikke egentlig om det spiller noen rolle. For oppslåeren gjør det i grunn ikke det. Hun (eller han, men i dette tilfellet jeg) vandrer videre i verden i trygg forvissing om at hun har gjort det riktige. Offeret, derimot, stakkaren som blir dumpa, sitter igjen med knust hjerte, såret stolthet – og dessverre også en del spørsmål.

Men hvorfor?

Se, det er her man må holde tunga rett i munnen og være ærlig, men ikke slem. Ikke spark den som ligger nede (med mindre den som ligger nede er en ordentlig drittsekk og fortjener å høre hvor David kjøpte ølet).

Nei… sier du da (som sant er) hvem vet hvorfor sånne følelser tar slutt?

Og hvis du kjenner et uimotståelig sterk behov for å si hvorfor, kan du skrive en slem epost som sikkert vil more en uempatisk venninne eller to. Eller som meg, spre det på veven, der all mulig dritt havner uansett.

  1. #1 by astarkvedja on januar 16, 2011 - 4:49 pm

    «Det er slutt. Det er definitivt deg. Gå nå, så jeg kan blogge om deg.»

  2. #3 by Glamourlegen on januar 17, 2011 - 4:35 pm

    Brrr. Skambølge. Din slemme versjon har utallige ganger vært min sannhet.

    • #4 by slikejenter on januar 18, 2011 - 8:00 am

      Hehe, noen fortjener jo en skyllebøtte. Han her er bare en grei fyr jeg ikke fins interessert i og det er ikke hans feil (selv om det kjennes sånn) at jeg har fått motbydelsen.

  3. #5 by Kristin on januar 17, 2011 - 11:19 pm

    Det er ikke deg. Det er ikke meg. Det er oss. (det var det jeg sa da jeg ringte min ikke lenger så veldig kjæreste i kveld.)

    • #6 by slikejenter on januar 18, 2011 - 8:01 am

      Den er jo fin. I’m okay, you’re okay. Oss – sammen – not so much.

  1. Om fnisete førtiåringer og avskjed på grått papir « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

