2010 revisited

Stjal denne hos AM, jeg. Litt sånn oppsummering.

1. Hva gjorde du i 2010 som du aldri har gjort før?
Løp organisert (Sentrumsløpet og Holmenkollstafetten)
Bodde i England
Holdt og organiserte et helt kurs for universitetsstudenter
Var toastmaster i bryllup
Leide inn håndverkere

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
Jeg husker ikke om jeg hadde noen. Men i år heter det:
Organisere ukene mine bedre, særlig på jobb. Være litt ryddigere. Jeg vet jeg får det bedre da.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Ja, en god venninne fikk en gutt i år, og i 2011 blir det flere!

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Danmark og England. Og Sverige. Ikke så eksotisk i år, gitt.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Jobb: Oversikt. Og den mye omtalte trua.
Privat: Jeg tror på en skikkelig fin forelskelse.

7. Hvilke datoer i 2010 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Vet ikke om det er noen jeg aldri vil glemme…? Jeg er ikke så flink til å huske datoer.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Jeg har oppnådd større selvinnsikt og jeg har blitt tryggere og tøffere.

9. Hva var din største nedtur?
Har ikke hatt så mange store nedturer, men det er klart det er kjipt når det ikke går slik man vil med kjærligheten.

10. Har du vært syk eller skadet?
Litt småsyk i høst. Ikke noe å skrive om i avisen.

11.Hva var ditt beste kjøp?
Det var notebook-en min, men den ble stjålet. Så jeg holder en knapp på den überkule RAF-jakken fra London og mine nye Fiorentini+Baker boots.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Mine kjære, gode venninner. All of them. Hva skulle jeg gjort uten? Og min kjære mor som klarte å få meg hjem fra England.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Ingen spesiell. Jeg glemmer fort. Jo, forresten. Idiotene på Heathrow. Ja også den lille, frekken faen som brøt seg inn og stjal fra meg. Bastard!

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Lån, utvilsomt.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
En ny forelskelse (som kom og gikk)
Roskilde
Å komme hjem fra England

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2010?
Dog Days med Florence and the Machine. The Greatest med Cat Power. Fake Empire med The National.

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du …
a. Gladere eller mer nedstemt?
Gladere, tror jeg. Eller i alle fall mer besluttsom i forhold til hva jeg vil. Og det liker jeg godt.

b. Tynnere eller tykkere?
Status quo, tror jeg.

c. Rikere eller fattigere?
Rikere. Har litt mindre lån.

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Ba folk på middag. Tok meg tid til flere besøk. Skrev flere brev.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Prokrastinerte

20. Hvordan vil du tilbringe julen?
Hjemme i nord, no thanks to London Heathrow Airport. Oppholdet ble… betydelig forkortet, kan man si.

21. Ble du forelsket?
Ja. Og uforelsket. Fordrer bra for mer date-blogging i 2011.

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Ingen. Eller jo. Men bare nesten. Men det skal jeg blogge om. Haha.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Jeg ser jo ikke så mye på tv, men desto mer på dvd. Og der var Mad Men og The Wire store favoritter. Ellers har jeg jo et intenst forhold til Nigella Lawson, som jeg dyrket via BBC mens jeg var i England.

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Nei. Jeg er faktisk lettere til sinns når det gjelder flere personer jeg før hadde et anstrengt forhold til.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
The perks of being a wallflower. Stephen Chbosky. Herregud for en fin bok. Les den, les den.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
The XX
Florence and the Machine
Cat Power (ja, jeg er litt treig)
Kvelertak

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Ny notebook (stjålet)
Ny stavmikser
Tøfler

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
En vellykket forelskelse.

29. Hva var årets beste film?
Ja, si det. Jeg likte An Education svært godt. Den danske Hævnen var også veldig bra. Og som innbarka Harry Potter-fan, må jeg jo si at sjuern ikke skuffet!

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Hadde fest på en bar med en gjeng låvvlie mennesker.

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Det er ingen enkelt ting eller person, men summen av alt.

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Feminin, personlig, aldri helt a4.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Venninnene mine.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Jeg liker Linn Skåber og Else Kåss-Furuseth. Jeg elsker morsomme damer.

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Egoisme og fokus på frykt.

36. Hvem savner du?
Jeg savner vennene mine, nye og gamle. Men jeg treffer dem snart.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
En veldig fin jente jeg ble gode venner med i England.

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Vet ikke om jeg har lært noen ny livsvisdom som vakkert kan summeres opp. Men jeg har blitt flinkere til å skjønne at alt er forgjengelig, alt er i bevegelse. Og det aller meste ordner seg for snille jenter. Og oss andre.

39. En sangtekst som oppsummerer året.

happiness, hit her like a train on a track
Coming towards her, stuck still no turning back
She hid around corners and she hid under beds
She killed it with kisses and from it she fled
With every bubble she sank with a drink
and washed it away down the kitchen sink

The dog days are over
The dog days are done
The horses are coming so you better run

Run fast for your mother run fast for your father
Run for your children and your sisters and brothers
Leave all your love and your loving behind you
Can’t carry it with you if you want to survive

The dog days are over
the dog days are done
Can’t you hear the horses
Cuz here they come

And I never wanted anything from you
Except everything you had
and what was left after that too. oh.

Happiness it hurt like a bullet in the mind
Struck from a great height
by someone who should know better than that

The dog days are over
The dog days are gone
can you hear the horses
Cuz here they come

Run fast for your mother and fast for your father
Run for your children for your sisters and brothers
Leave all your love and your loving behind you
Can’t carry it with you if you want to survive

The dog days are over
The dog days are gone
Can you hear the horses because here they come

  1. #1 by Plosiv on desember 30, 2010 - 6:37 pm

    Er det lov å værr glad for at du ikke fant den store kjærligheten, fordi da blir det flere «slike dater»-poster? En smule egoistisk kanskje… Fin oppsummering av et fint år.:)

    • #2 by slikejenter on januar 1, 2011 - 11:14 pm

      Hehe, du får være glad, jeg får være glad. Det beste er i vente osv😉

  2. #3 by Kathleen on januar 1, 2011 - 8:23 pm

    Min favorittkjendis i år var Linnea Myhre. Tror aldri jeg har snakka så mye om en kjendis på nachspiel før. Eller vent, det var jo faktisk i år.

Legg igjen en kommentar

