What’s in a name…? Ganske forbanna mye.

Eksen min har fått seg ny dame, ny kjæreste, eller hva han nå kaller henne. Date, tror jeg. Ikke noe altfor forpliktende, kjenner jeg ham rett. Og ja, det er litt rart. Men i grunn helt greit.

Et problem har jeg dog ved dette kvinnemennesket – som sikkert er utmerket på alle mulige måter: Hun har navnet mitt. Ikke mitt navn, altså, men det min fremtidige datter skal hete. Nei, jeg er ikke gravid. Ei heller har jeg umiddelbare planer om å bli det. Men jeg har et navn på lista. Og det er navnet på eksens nye kjæreste (ja, jeg kaller henne det, tenk).

Letingen etter et nytt potensialt navn til et potensielt eventuelt pikebarn starter nuh.

  1. #1 by astarkvedja on desember 8, 2010 - 10:43 am

    Fy søren. Enn å bare valse inn der og ta både eksen din og jentenavnet ditt. Kan hun ikke bare være litt solidarisk og bytte navn sjæl, liksom? Makan til frekkhet.

  2. #2 by slikejenter on desember 8, 2010 - 10:53 am

    Jeg vet. Helt utrolig hva man maa finne seg i fra helt ukjente mennesker som bare valser inn og lager kroell uten aa vite det. Hmpf!

  3. #4 by annikken on desember 8, 2010 - 11:14 am

    Frekt, helt enig!!
    Hva er navnet forresten? Nå som du ikke kan bruke det, er det vel ikke hemmelig?😉

  4. #5 by slikejenter on desember 8, 2010 - 11:36 am

    Nei, det har egentlig aldri vaert hemmelig, jeg har alltid annonsert hva som er mitt favorittnavn (i passende sammenhenger. ikke saa mye av det paa foerste dater og saann…) til de som vil hoere. Det er Sofia. Som betyr visdom. Og det er saa fint! Men naa…? Grrrrrr.

  5. #6 by smgj on desember 8, 2010 - 1:02 pm

    Vel… om hun nå skulle bli din ex’s ex…. er det da Ok?

    • #7 by slikejenter on desember 8, 2010 - 1:17 pm

      Det blir litt annerledes… Men fortsatt litt rart. Helt til naa har jeg forbundet navnet med Sophia Loren, som er den flotteste i hele verden. Naa er det derimot navnet til eksens nye kjaereste. Det er ikke henne jeg vil tenke paa naar jeg beundrer the fruit of my loin (Kan damer si det?).

  6. #8 by Synline on desember 8, 2010 - 3:53 pm

    Jentenavn er ikke det verste å finne, da er det verre med guttenavn.
    Heldigvis for meg fikk jeg tre jenter😉

    • #9 by slikejenter on desember 9, 2010 - 9:07 am

      Det har du rett i, jeg har ingen guttenavn jeg tviholder paa. Godt jobba.

  7. #10 by Tirill on desember 8, 2010 - 7:54 pm

    Gi henne et passende kallenavn. Nye dama til eksen, altså. Vet du hvordan hun ser ut? Hvis hun foreksempel har litt utstående øyne, kan du kalle henne fisken. På den måten avpersoniferer du henne, og snart vil du glemme hva hun egentlig heter. Jeg pleide å kalle hun som var etter meg for musa. Og hun hadde ikke et fint navn en gang!

    • #11 by slikejenter on desember 9, 2010 - 9:07 am

      God ide. Hun er tynn og har litt utstaaende tenner, saa musa er ikke heeelt utelukket her heller (kan jeg stjele ditt eksdamekallenavn?) Eller saa er jo ferret face en gammel favoritt.

  8. #12 by Elisabeth on desember 8, 2010 - 8:51 pm

    Hvis hun ikke varer til den dagen du blir gravid…? Problem solved😆

    • #13 by slikejenter on desember 9, 2010 - 9:05 am

      Nja, naa er navnet liksom litt besudlet, som Maria her saa fint sier. Jeg vet ikke. Backup-navn er noedvendig, tror jeg.

  9. #14 by Maria on desember 9, 2010 - 3:05 am

    Nei!!! Vi får håpe det blir et kortvarig forhold for eksen. Men navnet er uansett besudlet nå. Også så nydelig et navn, da… Jeg føler med deg.

    • #15 by slikejenter on desember 9, 2010 - 9:05 am

      Takk😉 I will survive, men det er litt grrr.

  10. #16 by Glamourlegen on desember 10, 2010 - 5:35 am

    Vet ikke om det er til noen trøst, men det samme skjedde meg for snart ti år siden. Navnet Sofia er besudlet for alltid (omstendighetene dette skjedde under var nok noe mer snuskete enn i ditt tilfelle), men den kombinerte sorgen (kortvarig) og ergrelsen (langvarig) har bleknet bort, og det finne faktisk mange andre vakre navn å ta av🙂

Legg igjen en kommentar

