Aldri så galt

at det ikke er godt for noe. Et eller annet. Ja, ok, så liker jeg omskrivingen «aldri så galt at det ikke kunne vaert verre», men i dag er det originalen som gjelder.

a) Ja, så er det kjipt aa vaere musikk- og dataloes i et annet land. Men – på plussiden får jeg jo helt nye ting når jeg kommer hjem og forsikringa mi kicker inn. Ny notebook. Ny iPod. Og ikke hadde jeg fått med meg at de hadde blitt så innmari snasne!

b) Ja, så er det kjipt at jeg ikke fikk den jobben jeg i et desperat anfall av «jeg-vil-ikke-vaere-stipendiat-mer» soekte paa og ble intervjua til. Men – på plussiden faar jeg nytt kontor og en ny giv når jeg kommer tilbake. Jeg er blitt mer bevisst på hva jeg er noedt til å kreve for at jeg skal holde ut den siste perioden, og jeg skal organisere hverdagen min bedre.

c) Ja, så er det kjipt at jeg er blitt sjuk for andre gang denne hoesten og ikke har fått trent på to uker. Men – på plussiden har jeg blitt litt mer treningsavslappa, og får ikke angst av ikke å kunne trene. Det går helt fint. Jeg kan begynne på tirsdag!

d) Ja, så er det kjipt at England kanskje ikke ble så vilt og fengende festlig som jeg hadde trodd, ei heller like faglig interessant. Men – på plussiden har jeg fått utfordret meg selv. Laert ganske mye om mange ikke-faglige ting. Truffet mange hyggelig mennesker. Faatt noen gode venner. Laert meg å sette pris på hvor fint jeg har det. Laert meg å slappe litt bedre av.

e) Ja, så er det kjipt at oppholdet mitt går mot slutten, og vemodigheten slår innover meg som vanlig. Men – på plussiden: Jeg skal hjem! Endelig! Jeg gleder meg sånn og det skal bli så bra. 2011 venter på meg, smiler og vinker og heier. Alle gode ting. 2011 – it’s you and me, baby.

  1. #1 by Frøken Hamilton on desember 8, 2010 - 8:00 pm

    For en optimisme!! LOVE it!!😀

  2. #2 by slikejenter on desember 9, 2010 - 10:19 am

    Ja, ganske spesielt, til meg aa vaere!😀

  3. #3 by Frøken Hamilton on desember 10, 2010 - 9:59 pm

    hehe:)

Legg igjen en kommentar

