Freedom’s just another word for nothing left to lose

Det er mye frihet i det som ikke er. Ta gjenstander, for eksempel. A eie lite gir mye frihet. Jeg oppdaget det da min elskede lille bærbare laptop nylig ble stjålet. Den er borte – og selv om det er irriterende og ganske upraktisk, gir det meg også en god porsjon frihet.

(sjeldnere blogging blir det også)

Det er mye frihet i å gi slipp på det som ikke lenger er. Facebook, min kilde til info, moro, sladder og frustrasjon ga meg en sjelden anledning til å slippe noe jeg burde ha vinket farvel til for lenge siden. Jeg oppdaget at eksen min treffer en ny dame. Og jeg kjente et sug av .. om ikke sjalusi, så i alle fall irritasjon over at jeg måtte finne ut av det på den måten. Jeg vil ikke være sammen med ham. Men jeg vil vite når han offisielt går videre. Det fikk meg til å tenke: hvorfor blir du så opprørt over dette? Og jeg bestemte meg for å klatre ned fra den høye hesten jeg sitter på, fordi jeg har gjort akkurat det samme selv. Jeg treffer noen, men jeg har ikke gjort det offisielt ved å si det til eksen. Så nå sa jeg det: Jeg treffer noen andre. Håper du har det bra. Hell og lykke.

Det føles befriende. Og ærlig, ikke minst. Selv om min nåværende kanskje ikke er Mr Right, fortjener han i alle fall å bli anerkjent som Mr Right Now.

  1. #1 by Frøken Drageånde on desember 3, 2010 - 4:02 pm

    Mr Right Now – så treffende! Ogeh… ord til etterlevelse her også.

  2. #3 by Kathleen on desember 4, 2010 - 12:52 pm

    Det ER befriende! Før bodde vi et år uten internett, og tenk så mye mer jeg leste da.

    • #4 by slikejenter on desember 5, 2010 - 7:52 pm

      Helt vilt hvor mye tid pc-en stjeler. Nå leser jeg romaner, hoerer på radio og … rydder!

  3. #5 by Maria on desember 6, 2010 - 2:56 am

    mr Right Now er mye letter å tenke på enn mr Right. RN kan alltids forvandles til den rette (uten for mye tvang, da) etterhvert🙂

Legg igjen en kommentar

