A bore is a bore

Jeg kjenner ikke så mange kjedelige mennesker. Jeg synes de fleste jeg møter er fascinerende på et nivå. Enten de er utadvendte, innadvendte eller midt i mellom. De fleste har sine historier, og hvis du er heldig får du lov å høre noen av dem.

Men for all del: De kjedelige er der ute, og jeg skvetter sakte hver gang jeg møter en av dem.

De kommer i flere innpakninger: først og fremst de åpenbart kjedelige og de forkledt kjedelige

Søsteren min begynte å date en fyr for et drøyt år siden. Han var passe gammel, veldig kjekk, hadde kul jobb (fotograf turned farmer), hadde reist verden rundt – og han var begeistret for min vakre søster. Hun fortalte meg oppglødd at dette var virkelig en mann hun hadde lyst til å satse på. Likevel virket hun ikke helt knefallent keen. Et par uker senere måtte hun tilstå at hun dessverre synes denne perfekte mannen var dørgende kjedelig. På tross av alt det spennende han hadde gjort og opplevd, kom det kun en endeløs rekke av blablabla fra ham. Han ga ingenting av seg selv. Søster var mer skuffet enn lei seg.

Min engelske venninne Eve fortalte om boring Steve, en mann så kjedelig at hun gladelig ser maling tørke framfor å samtale med ham. Boring Steve går i ett med kjøkkenskapet. Nå skal hun på en fest der denne kjedeligste av menn også er invitert.
-I’ll come late and go outside a lot to smoke. But.. crap. Boring Steve’s boring friend, Boring Mike is coming over from the States to bore us even more.
-Doesn’t he become less boring when he drinks?
-No… He just talks more. He’s even boring when I drink. Last year, at the same party, I drank myself into a stupor to make him more interesting. But alas. Still boring.
-Wow. The most boring ever.
-That’s our Steve.

  1. #1 by Synline on november 23, 2010 - 5:57 pm

    Ja ja, det er jo også en måte å utmerke seg på.

  2. #2 by Maria on november 29, 2010 - 10:56 am

    Hahhaa, jeg skulle likt å vært flue på veggen på den festen! Stakkars Eve.

Legg igjen en kommentar

