Det beste / verste med å være liten

Helt siden jeg var liten (av år) har jeg hatt komplekser fordi jeg var lav. Men, ettersom tiden ikke bare har gjort meg eldre og klokere, men også mer avslappet, har jeg innfunnet meg med min mangel på veksthormoner. Jeg greier til og med å se enkelte fordeler ved det. Merkelig nok er fordeler og ulemper ofte to sider av samme sak.

Best

  1. Å alltid ha god plass på fly til sine korte ben
  2. At alle sko er finere når de er små (for med korte ben følger små føtter)
  3. At man alltid, helt naturlig, vil se yngre ut
  4. At de fleste gutter, menn – kvinner – synes man er søt og nusselig
  5. Mange vil løfte deg

Verst

  1. Å ikke se en dritt på konserter
  2. Å alltid måtte legge opp bukser (særlig når man ikke kan sy)
  3. Å ikke rekke opp til ting i butikken (eller hjemme)
  4. At de fleste gutter, menn – kvinner – synes man er søt og nusselig
  5. Mange vil løfte deg

,

  1. #1 by plosiv on november 21, 2010 - 1:22 pm

    You’re preaching to the choir!
    En annen ting som er negativt når man er kort, er at man kan sette fast buksa i en rulletrapp. Det har jeg prøvd, og det er ikke særlig gøy.

    • #2 by slikejenter on november 21, 2010 - 1:32 pm

      Nei, det høres i grunn ganske farlig ut. Det har jeg aldri opplevd. Derimot tråkket jeg ofte på sånn belte jeg har rundt livet på trenchcoaten min hvis knuten går opp og det sleper i bakken på ene siden. Kan fort føre til snubling.

  2. #3 by Borghild on november 21, 2010 - 2:42 pm

    Godt oppsummert! Jeg foretrekker begrepet KORT foran LITEN – det kan tolkes tvetydig på en sjarmerende måte….:/

  3. #5 by Martine on november 21, 2010 - 3:23 pm

    Helt enig med deg på Best-lista. Er selv 152 cm og nyter i blant det at jeg faktisk kan gå på barneavdelinga og kjøpe sko. Som ofte er veldig mye billigere – og ofte like stilige. Vi er og ofte garantert en kjæreste som er høyere enn oss! Det jeg syns er verst med å være lav er at folk har så uendelig lyst til å løfte på meg hele tiden. Dette kan også bekreftes av to av mine venninner som er jevnhøye med meg og som hater det like mye. Og flaut i butikken når man ikke rekker opp til varene man må ha.

    • #6 by slikejenter on november 21, 2010 - 3:58 pm

      Så fint at det er andre småvokste rundt omkring. Jeg blir alltid glad når jeg møter korte/lave/små mennesker, jeg føler slektskap med dem, litt på samme måte som når jeg treffer andre nordlendinger (utenfor Nord-Norge, altså). Jeg opplever også dette med løftingen. Jeg ELSKER å bli løftet, skjønt ikke av folk jeg ikke kjenner. Og de vil også gjerne løfte. De spør ikke, bare løfter (lettere å be om tilgivelse enn tillatelse). Ofte etterfulgt av bemerkningen:
      -Sorry, men jeg måtte bare løfte på deg!

      • #7 by slikejenter on november 21, 2010 - 4:00 pm

        Nå måtte jeg oppdatere!😀

  4. #8 by Maria on november 22, 2010 - 12:04 am

    Jeg er 178 jeg. Det er ikke bare fryd og gammen det heller, menneh… Å være lav er nok hakket verre ja. Jeg føler med dere!

    • #9 by slikejenter on november 22, 2010 - 9:30 am

      Hehe, selv om jeg klager litt, ville jeg nok ikke byttet. Det å være lav har blitt en del av meg – som det jo virkelig er – og jeg tror ikke du trenger å føle så mye med oss😉

      det hadde vært praktisk med et par centimeter til – men… whatareyougonnado…?🙂

Legg igjen en kommentar

