Jente-jente

Det er en del ting jeg er avhengig av for å være meg på mitt beste: nok søvn, nok trening, nok mat. God kaffe (holder ikke med pulver). Men mest av alt trenger jeg jentene mine.

Jeg har aldri vært en guttejente, selv om en test på internetten viste at jeg var hakket mer maskulin enn feminin (54 vs 46 prosent). Jeg har alltid hatt venninner, gode venninner. Jeg har nesten aldri hatt venner, guttevenner. Jeg vet ikke hvorfor, men vi klikker ikke, bonder ikke. Jeg skylder det på mitt fjerne forhold til daddyO og mangelen på brødre. Hver gang jeg likevel synes jeg har funnet vennetonen med en gutt så vil de pule. Jeg har innfunnet meg med det nå: Jeg er ingen liketil guttejente. Jeg er en jentejente. Det hadde vært fint med mer mannlig perspektiv, men jeg får klare meg med mine egne 54 %. For meg er det jenter som duger.

Det var nemlig det som manglet her borte: et par venninner. Noen som så humoren i rørleggerprekker ved frokosten, vibratorer på Ann Summers, kjæresteklaging, fedre- eller veiledersyt. Noen som synes det er helt på sin plass å skulke halve dagen fordi været er så fint. Noen å snakke med om sminke, kjole og den siste auksjonen på ebay. Drikke en øl for mye med på en onsdag.

Female bonding.

  1. #1 by Maria on november 19, 2010 - 1:06 pm

    Ah, jenter. Vi trenger hverandre🙂

  2. #3 by astarkvedja on november 19, 2010 - 2:25 pm

    Det savner jeg også.

    • #4 by slikejenter on november 23, 2010 - 1:13 pm

      Håper du slipper å savne så lenge🙂

  1. Either. No, or. « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

