Ny november

November er så trist og grå, men nyttig likevel – for da må barna tenke på å lage moro selv.

Hørt det før? Jeg husker at en venninne av min mor ofte sa det når høsten ble mørk og vi ungene helst ville være inne. Hun mente at vi var bortskjemte, så for mye på tv, lekte for lite ute. Sprang for lite. Hjalp for lite til. Forventet for mye.

Lurer litt på hva hun sier om PS3-generasjonen. Glasur-generasjonen. Cherry on top of a couple of sundaes-generasjonen.

November havna i fanget mitt i går, og har bragt med seg nye muligheter, som nye måneder gjerne gjør. Oktober var ikke så bra. Ganske kjip i grunn. Jeg er glad den er over. November kom når den skulle.

Så jeg overser den såre halsen, feberen, alt det som ikke trenger være med. November er min, den. Min måned. Og jeg skal lage moro selv. Bare vent.

,

  1. #1 by astarkvedja on november 2, 2010 - 8:25 pm

    Ha en fin november!

  2. #2 by slikejenter on november 3, 2010 - 9:34 am

    takker, takker – og i lige måde🙂

  3. #3 by R on november 3, 2010 - 3:04 pm

    November er din måned. Og litt han her sin:

    • #4 by Maria on november 4, 2010 - 5:28 pm

      Den Nordstogalåten passer som smurt, på alle måter i November. Den bør nok funke for alle😀

Legg igjen en kommentar

