You say Bliss? I say Piss

Ja, jeg er utenlands, men jeg får da med meg noe av det som skjer hjemme på berget. Takk Spotify. Hørte akkurat en enerverende reklame for den nye kanalen Bliss. En kanal som, i følge voiceover-stemmen, gutta misunner oss.

Eh.

Den nye kanalen Bliss høres ut som lillesøsteren til den gamle kanalen FEM. Jeg tror ikke gutta misunner oss noen av dem. Kvinnekanaler og mannekanaler er for det første noe av det mest overflødige tv-bransjen har funnet på. For det andre blir jeg som jente – kvinne – provosert over å bli puttet i målgruppen overhodet. Hvem sier at kvinner vil ha amerikanske såpeoperaer og silikonpupper og dramatiske historier fra virkeligheten i soft focus? Pakket inn i pasteller og sløyfebånd? Trenger vi mer eskapisme?

Nå kan postmodernismen gå å ta seg en bolle. Gjesp, sier jeg. Gjesp.

,

  1. #1 by smgj on oktober 13, 2010 - 5:37 pm

    Gå og ta seg en bolle? Nei, gå og kaste seg på en spikermatte, tenker jeg.

    • #2 by slikejenter on oktober 15, 2010 - 10:10 am

      Ja, om bare… Saa utrolig enerverende. De har sikkert den samme idiotien her til alnds ogsaa, men foreloepig er jeg ekstatisk over BBCs straalende web-tv-tjeneste, som lat meg se Nigella Lawson og MadMen naar jeg vil. Kvalitet.

Legg igjen en kommentar

