Tallet er 69

Jeg har 69 dager igjen. Ikke å leve, håper jeg, men her. 69 dager som legal alien. I dag har jeg vært turist, tatt toget til en annen, større by. Jeg har spist veggis-wrap til frokost og sett på et gammelt slott. Jeg har gått i butikker og prøvd å få overblikk. Jeg har sett mye på kart. Jeg har pratet med en hyggelig dame på en lunsjrestaurant og drukket vin helt alene. Jeg har bestilt frisørtime til desember og ledd med den tatoverte mannen fordi jeg var så tidlig ute. Jeg har blitt skremt av Magnus Carlsen (by Corbijn) utenfor G-StarRaw-butikken (når ble han en sånn superstjerne? Magnus Carlsen, altså, ikke Corbijn.). Jeg har drukket kaffebarkjedekaffe og kjøpt med meg rettferdig sjokolade hjem. Jeg har fått fine hanskevotter og en ny veske (takk meg). Så tok jeg toget hjem.

Jeg har prøvd å fikse internetten til Eric og drukket te og spist sjokolade. Jeg har sett på norsk nett-tv Jeg har sendt meldinger til en jeg savner, og syntes sånn passe synd på meg selv. Nå skal jeg lese om noen som har det mye kjipere enn meg (Jane Eyre) og så skal jeg sove.

  1. #1 by Maria on oktober 10, 2010 - 4:20 am

    Jane Eyre gjør alt annet lysere! Hvor er du?

    • #2 by slikejenter on oktober 10, 2010 - 2:28 pm

      Jeg er i England (derav litteraturvalget, høhø). Må si det er godt med litt reell misere, selv om jeg nå er kommet til en lysere passasje i boka. A good read!

  2. #3 by mirakel on oktober 10, 2010 - 8:51 am

    Jeg er bare så utrolig imponert over deg. Du er så tøff!😀

    • #4 by slikejenter on oktober 10, 2010 - 2:49 pm

      Takk🙂 ja, jeg er ganske tøff, men jeg er også ganske sjenert. Og pga en del ting her mangler jeg settinger der jeg ellers ville blitt kjent med folk (kurs, klasser, seminarer etc). Jeg er Johan uten land. Men jeg overlever sikkert.

  3. #5 by Frøken Hamilton on oktober 10, 2010 - 9:58 pm

    Hold ut! Og ja, du er kjempetøff!! Dessuten, alle fremmede situasjoner blir bedre med litt tid til avklimatisering. Kanskje du plutselig får det kjempefint🙂 (det blir garantert bedre!!) Og det er slett ikke lenge til du skal hjem igjen.
    Og hvis det fortsetter å være fremmed og stusselig, så gjør følgende:
    -Kjøp store mengder mat
    -Kjøp store mengder smågodt
    -Kjøp uhorvelig mange tvserier på dvd
    -Hold deg innendørs og spis og se på tv til du skal hjem til Norge igjen.

    Heia deg! 🙂

    • #6 by slikejenter on oktober 11, 2010 - 10:28 am

      hehe, jada, humoeret mitt er allerede stigende, selv om jeg fortsatt er viggo venneloes. heldigvis har jeg alltid likt meg i mitt eget selskap, og internett er jo en fabelaktig ting naar man savner sine kjaere. jeg har snart chattet paa meg traeler. hehe. proever aa ikke falle i smaagodt-fella, men jeg har nok allerede spist paa meg et par ekstra kilo i saanne fantastiske musli-barer som de har veldig mye av her. det foeles litt sunnere. dessuten maa jeg gaa to kilometer for aa faa fatt i smaagodt. hehe.

  4. #7 by astarkvedja on oktober 11, 2010 - 9:13 am

    Fin prioritering. Hører du «Englishman in New York» på repeat?
    Så lenge du ikke peker på Magnus Carlsen-plakater på gata og henvender deg til komplett fremmede forbigående med en høylytt «HE’S NORWEGIAN, YOU KNOW!», så går det helst bra.

    • #8 by slikejenter on oktober 11, 2010 - 10:32 am

      ikke hoert pa «englishman…» ennaa. her om dagen hadde jeg en lengre oekt med lillebjorn nilsen pa youtube, dog. haha, jeg sverger paa min mor at jeg ikke skal bli saann klein nordmann som bare skal snakke om norge. litt vanskelig, for de fleste jeg treffer, saerlig asiatene er litt saann «oooh, norway, so beautiful…!» yesyes, maa jeg jo si da. og saa maa jeg fortelle om norge og hvor fortreffelig og dyrt det er. proever aa holde meg unna altfor store doser norsk-kleinhet-i-utlandet.

Legg igjen en kommentar

