Not so great right now

Det banker på døra. Utenfor står min nabo Eric (sånn cirka like ensom som meg) med et papirark i hånda og et forvirret utrykk i ansiktet. Han vil vite hva størrelsen på et a3 ark er. Han skal tegne noe til en forelesning.
-Double that size, sier jeg, med munnen full av sjokoladekake. -You could say, the bigger the number, the smaller the paper size.

Eric smiler. Han er med på den, sier han. Vi snakker litt om papir og hvor man kan finne det. Har liksom vårt eget lille fellesskap her på gangen. Vi som ikke kjenner noen. Vi kan spørre hverandre om praktiske ting, han hører musikken min gjennom veggen, jeg hører ham snakke med konepone. Vi slamrer med skapdørene og lar vannet renne.

Vi er alene sammen.

Det var vel ikke helt sånn det skulle være. Det kunne sikkert vært verre. Jeg kunne for eksempel ikke hatt Cat Power.

  1. #1 by Maria on oktober 8, 2010 - 5:38 pm

    Sånne naboer er herlige! Mine banker av en eller annen grunn ALLTID på når jeg har på meg kjole… De må tro jeg er en kjoledame.

    Kudos for Cat Power!

  1. Tallet er 69 « Slike Jenter
  2. Thank you, my friend « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

