30 om meg

Jeg blir 30. Om skremmende kort tid. Det at jeg blir 30 er i seg selv ikke spesielt skremmende. Bare det med at tida går fort. Så. Jeg har stjålet denne fra Wine-fuled Narcissism og plukket vekk ti. Bare for å få litt symmetri, ikke sant. Man er da født i vektens tegn, tross alt.

1. Tre ord om meg: Snill, lattermild og lat.
2. Det første jeg gjør om morgenen er: Slå på radioen. P2 er min beste morgenvenn.
3. Jeg gleder meg til: Mange ting: middag, helga, å reise ut i verden.
4. Klesskapet mitt er fullt av: Mye stæsj. Fullt er vel det sentrale ordet.
5. Når jeg skal pynte meg: Spiller jeg høy musikk, tar meg en øl eller et glass vin. Kuter mye til og fra. Sminker meg i stua. Prøver masse klær.
6. Sminke er: Gøy! forskjønnende. Won’t live without (but can!).
7. Første gang jeg var full var jeg: Femten år og utrolig blid.
8. Jeg føler meg mest sexy når: Jeg føler meg vel. Jeg føler meg ganske ofte sexy. Herregud, beklager. Det høres veldig kleint ut. Kleint, men sant.
9. I kaffebaren bestiller jeg: Dagens kaffe. Americano. Av og til cortado. Latte på soya en sjelden gang.
10. I baren bestiller jeg: Hvitvin. Øl. Eller en drink.
11. På fest finner du meg: Med et vinglass i hånda, alltid blid og gjerne på dansegulvet.
12. Ved sengekanten har jeg: I og ved senga har jeg bøker, litt klær, spinningsko, sekk. Ganske mange sokker (ikke nødvendigvis i par).
13. Jeg kan ikke leve uten: Luft, vann, mat og kjærlighet.
14. I veska har jeg: Lommebok, mobil, liglosser, leppestift, hårnåler, kvitteringer, nøkler, kleenex.
15. Trening er: Med på å holde meg gående. Klarer meg dårlig uten.
16. Politikk er: Forvirrende, viktig og noe som angår alle.
17. Kjærlighet er: Grunnleggende.
18. Alle jenter burde: Våge mer.
19. Alle gutter burde: Samle beina på offentlige transportmidler. Ta hensyn. Hva er det dere tror dere har mellom beina?
20. Jeg er dårligst til: Å være tålmodig, å være nøye, å ta ordet i forsamlinger
21. Jeg er flinkest til: Å skrive, analysere, å le, å tørre
22. Jeg elsker: Ganske mange mennesker. Lukten av kaffe. Mat. Sjokolade. Livet i sin alminnelighet.
23. Det mest ulovlige jeg har gjort: Min eneste bot har jeg fått for ikke å bruke sikkerhetsbelte. Men mest ulovlig…? Å røyke tjall, kanskje? Kjøpe smuglersigaretter? Kjøre i 80 i 50-sone? Blir liksom ikke verre enn det. Jo! Jeg har fyllekjørt, bare en gang da jeg var 18. Never again. Nå er jeg ganske lovlydig.
24. Jeg beundrer: Barnehageansatte. Småbarnsforeldre. Paal-André Grinderud.
25. Det beste jeg vet: Å være ut-i-fingertuppene-og-tærne-glad
26. Min verste uvane: Å prokrastinere inn i evigheten.
27. Jeg er medlem av: Oslo Røde Kors, Forskerforbundet. Astronomer mot orddeling. Folketrygden.
28. Jeg tror på: At det går bra til slutt.
29. Du visste kanskje ikke at jeg: Har jobbet som telefonselger? Worst week of my life.
30. Om fem år har jeg: det bra. En doktorgrad (jebeibi), en staselig jobb, konturene av en familie, kanskje.

,

  1. #1 by AM on september 22, 2010 - 12:57 pm

    30 ja. Kjenner på den. Heldigvis neste år!

    Tror jeg må kopiere denne.

  2. #2 by slikejenter on september 23, 2010 - 7:23 am

    Copy away! Men jeg tror 30 blir fint, jeg. Kjenner det på meg… 😉

  3. #3 by Maria on september 23, 2010 - 2:19 pm

    30 er de nye 20, spør du meg (og jeg er bare 21!), eller i det minste en utvidelse av de glade dager. Nyt dem 🙂

Legg igjen en kommentar

