Skryte-av-andre-fredag

Jeg er ganske flink til å skryte av meg selv. Helt sant. En venninne av meg sa en gang at jeg var den eneste hun visste som sa at jeg var flink. Nå sier jeg jo ikke det i alle fora, men jeg synes det er viktig å snakke pent om seg selv – ikke kvalmt og / eller urealistisk, men vise at man synes en selv er okei. Tagbar i fylla, liksom.

Så – nå vil jeg skryte litt av andre. Jeg har oppdaget noen nye blogger i det siste, som gleder mitt (kremt) unge hjerte. Noen gamle favoritter blogger ikke så mye lenger, og da er det kjekt å snuble over andre man kan bruke tid på. Så kan det diskuteres hvor mye tid en egentlig skal bruke på blogglesing, men fuck it, jeg leser innmari fort (legg her merke til hvordan jeg sniker inn selvskryt når det åpner seg muligheter).

Koffeine. Bare navnet, liksom. Klart jeg måtte like det hun skriver. Som er personlig, uansett om det handler om kaffe, dyrevern, fine ting (elsker at folk skriver om fine ting), kjæresten (som høres ordentlig skjønn ut), eller ting hun har gjort og steder hun har vært. Koffeine er god til kaffen, med andre ord.

All in. En slags… livsstilsblogg? blir det feil? Anne skriver i alle fall godt, om det er trening eller «lavpannet moro» hun blogger. Jeg blir glad når folk bruker ord som lavpannet. Og jeg blir glad når folk kan skrive om trening og kosthold og alt mulig annet og fortsatt være en glede å lese. Det er nemlig ingen selvfølge. Jeg tror Anne er kul, jeg. Ferdig snakka.

Hysj. Du skremmer fisken. And now for something completely different. Kjersti skriver «om å være laget av redsel og kjærlighet». Og det er så fint at jeg ikke skal ødelegge det ved å skrive noe mer.

Bergljot. Utvilsomt en av de kule damene, en av de kule mammaene. Som er så lite tilgjort og tilkneppet i det hun skriver at jeg blir varm i hjertet. Befriende fritt for støv på hjernen og hvordan-lager-du-din-egen-fra-bunnen-av-mens du-jobber-fulltid-og-henter-unger-og-trener-og-mye-annet-sånt-herfra-til-gladejul…. Og hun er morsom. Sa jeg morsom?

En til (kunne vært flere, men det tar tid å lage slike innlegg).

Dans dans dans. Så fin tittel! Her, som hos denne førnevnte Koffeine, er det mye som er fint. Bildene, for eksempel. Og dama selv. En glede når hun oppdaterer.

Er ikke alle som har funnet veien inn på lenkelista mi, og det skyldes at jeg er ganske lat. Men det kommer, det kommer.

,

  1. #1 by Bergljot on september 17, 2010 - 7:51 am

    Jeg ble litt kry jeg nå. Tusen tusen takk,

  2. #3 by koffeine on september 17, 2010 - 10:43 am

    Nå ble jeg både litt glad og litt kry på en fredags formiddag. Så hyggelig! Tusen takk (:

    • #4 by slikejenter on september 18, 2010 - 9:11 am

      Selv takk for en fin blogg 🙂

  3. #5 by Sällskapet för Ester Ringnér-Lundgren on september 17, 2010 - 12:39 pm

    Hej! Jag läste din kommentar hos Glamorbibliotekaren om Lotta-böckerna. Har du vågat läsa någon på nytt? Författaren har ett litterärt sällskap i Sverige, och någon medlem i Norge. Ett av våra mål är att böckerna ska ges ut på nytt. Besök gärna våra webbsidor: http://www.estersallskap.se och http://estersallskap.blogspot.com

    Anna

    • #6 by slikejenter on september 18, 2010 - 9:12 am

      Nei, jeg har ikke lest noe på nytt, men hvis jeg kommer over et gammelt eksemplar kommer jeg garantert til å gjøre det. Skal sjekke nettsidene 🙂

  4. #7 by Theme T on september 17, 2010 - 7:39 pm

    Denne posten er jeg så glad for at du lagde. Jeg har nemlig lengtet etter friskt blod der ute. Takk! Ha en fabelaktig fredag!

    • #8 by slikejenter on september 18, 2010 - 9:13 am

      Det var da så lite. Ha en fin lørdag!

  5. #9 by Anne on november 17, 2010 - 8:12 am

    Dette så jeg ikke før nå!! Så moro – takk for skryt 😀 Du har også en superbra blogg, du skriver utrolig billedlig. Når jeg får tid skal jeg lese ALT. Det er en ære å få skryt av deg 😀

  6. #10 by Kjersti on desember 16, 2010 - 5:30 pm

    jeg så ikke dette før nå. koffeine viste meg. og så fikk jeg tårer i øynene.

    suss ganger ti ❤

Legg igjen en kommentar

