Det kommer alltid en ny

Jeg er en sentimental liten faen, og kan finne spor av vemod i det aller meste (venner som reiser etter fine besøk, slutten på en bok, en oppspist sjokolade, nye versus gamle trikker, slutten på en sommer, slutten på en dag. En dag, ja. Med forbehold om at den var bra).

Jeg er veldig glad i tv-serier. Ikke på tv, må vite, jeg greier ikke forholde meg til faste sendetider. Dvd-en er min redning og store glede. Når jeg har en ledig stund gnikker jeg meg ned i sofaen under fakepelspleddet mitt, kroer meg ordentlig, og griper begjærlig om fjernkontrollen. En episode. Har jeg tid til en til? Javisst. Enda en? Nei, må vente.

Livet mitt føltes tomt og innholdsløst etter f. eks. Six feet under og siste sesong av Mad Men. Alle de beste seriene er oppsett. Må jeg leve livet mitt som andre? Gå ut blant folk? Walk the earth? Roam the streets?

Heldigvis – nei.

Noen stakk til meg første sesong av The Wire. Mine nye venner bor i Baltimore.

Og den aller kuleste er selvsagt Omar. Det er noe med gangstere som omtaler seg selv i tredjeperson. Han er tøff i pysjamas. Og tøff i frakk.

  1. #1 by anne on september 15, 2010 - 12:15 pm

    Støttes 100%. Omar er den desidert kuleste i The Wire og tilsynelatende eneste mann i Baltimore med moral og integritet, om enn på en litt twisted måte, hehe!

  2. #2 by slikejenter on september 16, 2010 - 10:24 am

    Word!

Legg igjen en kommentar

