The famous last words

Ekskjærester. Har ikke kunnet leve med dem. Kan i anstendighetens navn ikke ta livet av dem sånn i ettertid. Og har man greid det kunsstykket å forsone seg med fortiden, lagt stridigheter pent til side, ja, så kryper de jaggu fram fra der de har gjemt seg (bak en stein?) og biter deg i leggen.

Jeg hadde nylig en fantastisk passiv-aggressiv diskusjon med min ferskeste eks. Den handlet om brutte avtaler. Jeg skulle ønske avslutningsreplikken min hadde vært slik:

Så sinnsykt typisk deg, din selvopptatte nisse! Tida mi betyr liksom ingenting. Hva er det du gjør med den dyrebare Iphonen din? Kan du ikke ringe med den? Bruker du den til å speile deg eller HVA? Skjønner ikke hvorfor vi NOENgang var sammen. Herregud så glad jeg er for at jeg er kvitt deg, din DUST!

Men det var den ikke. I stedet sa jeg – og passiv-aggressivitetens venner ville gitt stående ovasjoner:
Du får ha en kjempefin kveld da.

Klikk (jeg la på).

,

  1. #1 by Solskygge on september 2, 2010 - 8:41 am

    Veldig gjenkjennbart!
    Jeg begynte en gang å lage en slags «Dette-var-det-jeg-burde-sagt-bok» for nettopp å kunne bruke til senere anledninger. Men hrmf…

    • #2 by slikejenter on september 3, 2010 - 7:46 am

      Jeg fant en viss tilfredstillelse i å skrive det her, da. Men som du sier: Hrmf…

  2. #3 by Frøken Hamilton on september 2, 2010 - 4:58 pm

    åhhh… jeg lo! Men føler så med deg, og kjenner meg EksTremt godt igjen. Hvor mange ganger har jeg ikke gått rundt og irritert meg grønn over alle mine glimrende poeng som idioten aldri fikk høre… Jeg håper det hjalp deg litt å skrive det her i bloggen iallefall 🙂

    • #4 by slikejenter on september 3, 2010 - 7:47 am

      Det hjalp litt! Også hjelper det også å tenke: for en dust – i det man plutselig grep seg selv i å savne den samme idioten litt – for gamle dagers skyld… 😉

  3. #5 by Frøken Drageånde on september 3, 2010 - 9:47 am

    Hahahahaa! Fantastisk posting! Og som Solskygge sier; veldig gjenkjennbart.

Legg igjen en kommentar

