Burde, ja, men nei

Man burde bruke helgene sine på kulturelle krumspring, baking av greier (fra bunnen), storvask og småvask og turer i skog og mark. Man burde komme seg til Ikea, man burde levere skoene til skomakeren. Man burde lese noe klokt og ringe til sin mor.

I helga la jeg burdingen død.

I stedet har jeg foretrukket mitt eget selskap en fredagskveld, poppet popcorn og spist sjokolade uten snev av burde ikke. Jeg har sittet inne på cafè mens det regnet ute og løst kryssord og drukket vin midt på blanke formiddagen. Jeg har hatt kaffedate med venninner og sukket over gutter og snakket om livet i sin alminnelighet, drukket litt for mye kaffe og spist litt for mye brownie. Jeg har ledd meg gjennom søndagskvelden og snakket om sex med andre venninner, gått på bunnpris og kjøpt ostepop og sett flau film gjennom fingrene.

Fordi jeg ville.

,

  1. #1 by Maria on august 30, 2010 - 9:22 pm

    Hurra! Det er SÅNN livet skal være 🙂

  2. #2 by slikejenter on august 31, 2010 - 7:15 am

    Ja! 😀

  3. #3 by koffeine on september 6, 2010 - 11:34 am

    Det synes jeg høres ut som en meget fornuftig helg 😀

Legg igjen en kommentar

