Til deg, til alle

Han er en blanding av alle de jeg noensinne har møtt og smilt til med hjertet. Han har et hjerte av gull, som banker for både barn og dyr, men mest for meg – litt som han. Og han er smart og interessert og kjapp i kjeften. Men aldri slem. Litt som han. Og han gir de beste klemmene, som jeg nesten forvinner i, og han kysser meg med lidenskap og smiler etterpå. Akkurat som han. Og han smiler og ler og snakker med alle. Han er sosial, men aldri slitsom, og han bryr seg, jeg ser han bryr seg. Men når det bare er oss, kan han være stille, så stille, og han sier det er det fineste med oss. Litt som ham.

Han danser, med meg, svinger meg rundt, løfter meg opp til jeg hyler av fryd, og kiler meg til jeg ber om nåde. Han kler seg som en dandy med humor. Han trekker hatten ned i panna og blunker. Som bare han kan. Og han leser, forsvinner i boka, enser ingen, ikke meg, ikke noen, han er oppslukt og konsentrert og nydelig. Akkurat som ham.

Og han ser meg, ser meg, ser på meg, kaller meg de fineste ting og han mener alt sammen. Og jeg tror på ham. Kroppen hans er som hogd i stein, og jeg lar fingeren min gli hele veien fra adamseplet til magen, og enda lenger ned, jeg er fascinert, fascinert, han er som elfenbein eller ibenholt, hard og glatt og vakker.

Og han får meg til å le. Som jeg ler, og han trenger ikke anstrenge seg, jeg skjønner hva han mener, stemmen hans og alt han sier er ment for meg. Det kiler i øra, og banker i blod.

Man kan ikke få alt i en. Men man kan ha fått alt i alle.

  1. #1 by Theme T on august 24, 2010 - 7:25 pm

    Så sant, så sant. Veldig fin tekst!

  2. #3 by Maria on august 24, 2010 - 8:15 pm

    Åh. Jeg blir forelsket, jeg.

    • #4 by slikejenter on august 25, 2010 - 7:30 am

      Ja, tenk om man kunne sette sammen sin egen drømmemann? Eller, nei, forresten. Kanskje ikke. Men det er litt gøy å forestille seg hvordan han kunne vært… 🙂

  3. #5 by Alt godt on august 27, 2010 - 7:02 am

    Heldige du… 🙂

    • #6 by slikejenter on august 28, 2010 - 8:01 am

      Mange bra menn der ute. Ingen perfekte, men mange bra… 🙂

Legg igjen en kommentar

