Møkkapytondrittdag

Tror det er den korrekte betegnelsen på en dag som denne. Som skulle være fin. Det er fredag. Jeg har sovet godt. Jeg har det fine skjørtet på meg. Jeg spiste god frokost og fikk tid til å lese A-magasinet. Jeg har drukket kaffe, og det regner ikke ute. Venninna mi har fått en baby, goddamnit!

Hva feiler det meg?

I dag henger det en mørk sky over hodet mitt, og den følger meg uansett om jeg er på kontoret, ute på gata, på trikken. Til og med inne på do er den.

Hormoner? PMS? Stress? Ikke vet jeg. Alt var galt i morges, håret var dumt, lommeboka var plutselig borte da jeg skulle stemple flexi-kortet, ergo snek jeg på trikken, som jeg hater å gjøre. Telefonen min, som jeg måtte ha til møtet jeg skulle på, var nesten utlada og slått av og jeg huska ikke koden. Og jeg måtte innom jobb og dessuten på do, og tida fløy fra meg og skoene klemte.

Nå rakk jeg møtet, og lommeboka lå i veska, den hadde bare gjemt seg. Jeg har gjemt meg hjemme og spist bringebær og drukket farris. Jeg fikk opptil flere hyggelige meldinger og i morgen har jeg bestemt skal bli superfin.

Men hva dager angår er denne fortsatt ganske vond.

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

