Hei, det er meg!

Det kommer en bok i dag jeg synes du bør kjøpe. Til deg selv eller noen du liker godt. Enten du er 20, 40 eller 60. Eller eldre eller yngre eller midt i mellom. Den heter Hei, det er meg! (ja, som i Dum Dum Boys-låta).

hei_det_er_meg_2010_forside_av_nina_grontvedt

Omslagsbildet - stjålet ærlig og redelig fra ninagrontvedt.com

Oda forteller i overdådig direkte stil om livet med (plagsom) lillesøster Erle, bestevenninne (verdens beste) Helle og Helles storebror (utrolig teite) Stian. Om mamma og pappa og mystiske naboer og store fettere på vinterferiebesøk hos bestemor (verdens snilleste).

Sier Omnipax. Jeg er så heldig at jeg både har lest råmanus og fått se på det ferdige resultatet, og jeg gleder meg til å sette tenna i den blodferske boka.

Jeg har før anbefalt bøker av Nina, og det er ikke bare fordi jeg kjenner henne at jeg gjør det. Grøntvedt-bøker er karameller du suger lenge på. Som karameller varer de dessverre ikke så lenge du kanskje skulle ønske. Heldigvis kan du lese dem en gang til. Hei, det er meg altså. Full av on-the-spot-betraktninger og så gjenkjennbar at jeg plutselig ble cirka 11 år igjen. Og selvsagt krydret med masse Nina-illustrasjoner, sånn som bare hun kan.

Nå ble jeg rent panegyrisk her. Godt at det er helg!

  1. #1 by Sonja Dadam on august 20, 2010 - 8:28 am

    Stjerne i margen for bruk av ordet «panegyrisk»!

  2. #2 by slikejenter on august 22, 2010 - 9:50 pm

    Takk for det 🙂

  3. #3 by Maryam on desember 3, 2011 - 6:24 pm

    Når kommer andre boken??

Legg igjen en kommentar

