Keepsakes. For keeping.

Jeg skulle ønske jeg kunne fryse øyeblikk. Fryse dem, legge dem i små tupperware-bokser og ta dem fram, tine dem når jeg trenger å varme meg.

Når du sier ja hvis du vil treffe meg igjen, da. Og jeg smiler, ordentlig, og tenker ikke sånn som jeg ellers ville drit i å vær så usikker. Jeg sier bare klart jeg vil, og tenker det og mener det i hele meg. Bare fordi det er deg.

Når du sier du er nydelig selv om jeg ikke kan se deg, fordi det er så mørkt, men at du vet jeg er det. Og jeg hører meg selv le lavt. Og jeg trenger ikke si noe mer. Ikke du heller. Her skal jeg være, tenker jeg. Akkurat her.

Når du ler av meg, fordi jeg ler. Og sier at Tenk å le sånn, som du ler. Helt fantastisk at du bare ligger der og rister av latter. Av deg selv.. Sånn som jeg aldri har tenkt på.

Når jeg sovner, selv om du er en fremmed i senga mi. Drømmer at vi ligger der ved siden av hverandre. Og våkner – og vi ligger ved siden av hverandre, fortsatt.

Når jeg kysser deg, selv om vi står midt i gata og du skulle egentlig bare gi meg en klem, men jeg synes vi like godt kan kysse. Og du smiler, og bilene stopper, og menneskene smiler inni bilene sine, for selv om det er tidlig på morgenen er det aldri for tidlig for sånt.

Dette kan vel ikke vare? Men så har jeg en følelse av at kanskje det kan.

, ,

  1. #1 by Bergljot on august 19, 2010 - 8:51 am

    Å så fint det der høres ut. Nyt det og kos deg;-)

  2. #2 by Maria on august 19, 2010 - 11:05 am

    Åhhh, heldiggris!

  3. #3 by Ulrikke on mars 9, 2011 - 9:56 pm

    Fint. Så godt du skriver! Hele bloggen.

    Jeg har ny kjæreste. Og han sier, du er verdens fineste. Så ler jeg, for man tror jo ikke at man er finest i verden. Men blir veldig glad på innsiden fordetom. Og så tenker jeg at man kanskje ikke bør le av mennesker som sier så fine ting som man blir så glad for å høre. Det er bare at alt er så bra nå at det nesten blir for mye å ta inn.

    • #4 by slikejenter on mars 10, 2011 - 8:30 am

      Takk 🙂 Og så herlig! Det med den nye kjæresten, altså. En mann som sier fine ting (som han mener) er stas. Vi trenger det, tror jeg, siden vi som du sier, nesten synes det blir for mye av det gode. Det er ikke for mye. Bare passe 🙂 Kos deg med han fine fyren!

Legg igjen en kommentar

